تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

در حال حاضر تنش های خاورمیانه و نگرانی ها از اقدام عملیات نظامی کشورهای غربی به دولت سوریه و هشدار اخیر وزیر امور خارجه آمریکا به بشار اسد ( ریس جمهور سوریه)  فعلا به تقویت اونس طلا به بالای ۱۴۰۰ انجامیده است و همچنان می تواند تا حدود منطقه ۱۴۱۶ و ۱۴۲۵ افزایش قیمت را تجربه کند.

از نظر تحلیل تکنیکال برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید قیمت توانسته است که حرکت پنج موج افزایشی که قبلا از سطح ۱۱۸۰٫۷۱ ( پایین ترین سطح روز ۲۸ ژوئن) شروع کرده کامل کند و به همین خاطر از این پس باید از بالای سطح ۱۴۱۶ با احتیاط به روند اونس طلا نگریست .

با توجه به ملاحظات تکنیکی احتمال اینکه از اطراف سطح مقاومت ۱۴۱۶ یا حدود ۱۴۲۵ شاهد عقب نشینی و برگشتهای تکنیکی بزرگ به سوی ۱۳۶۸ و ۱۳۵۲ ( پایین ترین سطح روز ۲۰ اوت) باشیم وجود دارد. بررسی امواج الیوت نشان می دهد که این برگشت قیمت که از سطح ۱۱۸۰ آغاز گردیده در سه موج بزرگ A , B , C تشکیل شده است که موج C موجب تکمیل چرخه پنج موجی شده است.

همچنین در نمودار زیر می بینیم که الگوی واگرایی کاهشی در اندیکاتور MACD بوجود آمده است که نشانه ای از احتمال پایان روند افزایشی و آغاز روند کاهش قیمت محسوب می شود. باید توجه داشت که MACD جزو اندیکاتورهایی است که شتاب و اندازه حرکت بازار را نشان می دهد مشابه(RSI)  اما به خاطر طراحی ویژه آن می تواند برای تعیین روند بازار در تشخیص نقاط سقف و کف هم مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت افزایشی محدود به نزدیکی سطح ۱۴۱۶ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱۷۹۵٫۶۹ به ۱۱۸۰٫۷۱) یا ۱۴۲۵ می باشد که این سطح نهایت افزایش قیمت خواهد بود و همانطور که گفته شد این منطقه مقاومت بسیار مستحکمی است که سرسختانه از ادامه بیشتر حرکت افزایشی جلوگیری خواهد نمود و مسلم است که درصورت نزدیک شدن به این منطقه ممکن است ناگزیر به تغییر جهت حرکت خود گردد.

بنابراین با توجه به کامل شدن حرکت پنج موجی که در نمودار زیر مشخص گردیده است، از اطراف سطح مقاومت ۱۴۱۶ یا ۱۴۲۵ باید در انتظار یک حرکت اصلاحی و عقب نشینی بزرگی باشیم و این سطح مقاومت کلیدی برای فروشندگان است که ممکن است نوسانات شدیدی را به همراه داشته باشد منتظر می مانیم تا ببینیم فروشندگان از اطراف سطح مقاومت ۱۴۱۶ وارد بازار خواهند شد یا مقاومت بعدی در حدود منطقه ۱۴۲۵؟  لازم به ذکر است که تنها تثبیت روزانه قیمت بالای سطح مقاومت ۱۴۲۶ موجب استمرار روند افزایشی خواهد شد و روند را به شدت در جهت افزایش اونس طلا تغییر خواهد داد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا