تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا امروز پیش بینی می کنیم تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت ۱۰۷٫۳۷ دلار/بشکه قرار دارد دو مرتبه سطح ۱۰۵٫۶۰ لمس کند و چنانچه بتواند از این سطح نیز عبور کند می تواند تا منطقه ۱۰۴٫۵۱ کاهش یابد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج کاهشی c تایید کرده است. اما در حرکت صعودی اگر امروز از سطح ۱۰۷٫۳۷ عبور کند می تواند تا نرخهای بالای ۱۰۸٫۱۷ و  ۱۰۹ افزایش یابد که این موضوع را تشدید تنش در خاورمیانه و به ویژه نگرانی ها از احتمال عملیات نظامی غرب علیه سوریه تایید می نماید.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که موج کاهشی کنونی در راستای ادامه ی همان موج نزولی قبلی است که از سطح ۱۰۸٫۱۷ ( بالاترین سطح ۱۶ اوت) آغاز شده است و حرکت نزولی اخیر نیز دقیقا در سطح ۱۰۵٫۶۰ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) متوقف شده است.

به باور ما قیمت نفت خام سبک حتی ممکن است طی روزهای آتی در موج نزولی c تا سطح ۱۰۲٫۷۴ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد. اما اگر از سطح ۱۰۷٫۳۷ عبور کند می بایست سریعا اقدام به خرید با هدفهای بالای ۱۰۸٫۱۷ و ۱۰۹ کرد.

البته برای امروز پیشنهاد می شود در صورت شکست سطح ۱۰۷٫۳۷ یک نقطه ی را برای حد سود در نظر گرفت و در همان نزدیکی نرخ ۱۰۸٫۱۷ یا ۱۰۹٫۰۰ نسبت به تسویه خرید اقدام کرد. بنابراین در حرکت صعودی نفوذ قیمت به بالای ۱۰۷٫۳۷ دلار/بشکه موجب افزایش قدرتمند قیمت نفت خام سبک آمریکا می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال این پیش بینی وجود داد که امروز قیمت آن دوباره سطح ۱۱۰٫۵۰ دلار/بشکه ( پایین ترین سطح روز دوشنبه) را لمس کند زیرا چنین به نظر میرسد که حرکت اصلاحی که از سطح ۱۱۱٫۶۸ ( بالاترین سطح روز دوشنبه ) شروع شده هنوز تکمیل نشده است. اما اگر از سطح مقاومت ۱۱۱٫۵۲ عبور کند دیگر در شرایط نزولی نخواهیم بود و باید سریعا وارد پوزیشن های خرید نفت برنت با هدفهای بالای ۱۱۲٫۳۳ و ۱۱۳٫۰۰ شد.

این حرکت اصلاحی همانطور که در نمودار زیر می بینیم در قالب سه موج a , b , c تشکیل شده است و موج c می تواند همچنان قیمت نفت برنت را به سوی کف موج a یعنی سطح ۱۱۰٫۵۰ برساند. اما این موضوع را تحلیل فاندامنتال هنوز تایید نکرده است زیرا تنش های موجود در خاورمیانه مخصوصا در سوریه می تواند به تقویت قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی بیانجامد.

سطح مقاومت نیز بر روی نرخ ۱۱۱٫۵۲ –  خط فیب ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی (c) که از سطح ۱۰۹٫۴۰ ( پایین ترین سطح ۲۲ اوت) شروع شده قرار گرفته است که اگر شکسته شود حرکت افزایشی شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

بنابراین در حرکت افزایشی نفوذ قیمت به بالای ۱۱۱٫۵۲ موجب تایید استمرار روند افزایشی در موج (c) به سوی ۱۱۲٫۳۳ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) یا حتی بالای ۱۱۳٫۰۰ دلار/بشکه خواهد شد که در نمودار زیر مشاهده می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت