تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

در حالیکه معاملات این زوج ارز در روندی خنثی مابین نرخهای ۱٫۳۳ و ۱٫۳۴ در نوسان است ، همچنان در انتظار نشانه ی مشخصی هستیم که حرکت کاهشی قیمت به سوی سطح ۱٫۳۲۸۵ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) را تایید کند. تشدید تنش در سوریه و گمانه زنی ها از احتمال عملیات نظامی در سوریه که پس از اظهارات اخیر وزیر امور خارجی آمریکا این گمانه زنی ها تشدید شده است می تواند زمینه این حرکت نزولی برای یورو در مقابل دلار آمریکا و ین ژاپن را فراهم آورد. اما منطقه کف و حمایت امروز در حدود منطقه ۱٫۳۳۲۰ و ۱٫۳۳۰۰ قرار دارد.

از این رو برای این منظور می بایست قیمت حتما به زیر سطح ۱٫۳۳۲۰ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه ) و ۱٫۳۳۰۸ ( خط کین سن در اندیکاتور روزانه ایچیموکو) برسد تا بتواند با شکست سطح ۱٫۳۳۰۰ به هدف اولیه ما یعنی سطح ۱٫۳۲۸۵ برسد.

فعلا بجز روند ضعیف یورو اتفاق خاصی پیشبینی نمی شود و سفارشات فروش در محدوده ۱٫۳۴۰۰ با حد استاپ چند پیپ بالای این سطح قرار دارند و البته امروز برخی از سفارشهای خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۲۰ تا ۱٫۳۳۰۰ چیده شده اند که می بایست قیمت حتما به زیر این منطقه برسد تا شتاب حرکت نزولی بیشتر شود در غیر این صورت اگر وضعیت فعلی کماکان پایدار بماند همانند ۸ روز گذشته احتمال ادامه این روند خنثی مابین نرخهای ۱٫۳۳ و ۱٫۳۴ وجود دارد .

برغم اینکه امروز آمار موقعیت تجاری و کسب و کار IFO)) آلمان در ماه اوت با افزایش روبرو شد اما فقط دقت بفرمایید همانطور که قبلا نیز بارها خدمتتان عرض کردم روند این زوج ارز در حال حاضر فقط دست بازیگران کوتاه مدت است یعنی در نزدیکی سطوح ۱٫۳۳۲۰ و ۱٫۳۳۰۰ می خرند و در منطقه نزدیکی ۱٫۳۴۰۰ می فروشند و برای همین قیمت یورو در مقابل دلار فعلا روند خنثی را تجربه می کند.

در صورت شکست کامل ۱٫۳۲۰۸ و ۱٫۳۳۰۰ نزول قیمت تا حدود نرخ ۱٫۳۲۸۵ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه) وجود دارد که در نمودار زیر مشخص است. اما همانطور که امروز در پیشنهادهای معاملاتی روزانه سایت اشاره کردیم بهتر است در منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۲۰ نسبت به تسویه فروش یورو اقدام نماید زیرا برخی از سفارشات خرید یورو در نزدیکی این منطقه یعنی سطح ۱٫۳۳۲۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

در شرایط بحرانی معمولا دو اتفاق رخ می دهد یکی اینکه ین ژاپن که از امنیت بالایی برخوردار است محبوب می شود و در نتیجه دلار در مقابل ین ژاپن تضعیف می شود و دوم آنکه پدیده معاملات انتقالی (Carry Trade) بی اثر می شود .

از روز گذشته نیز دقیقا چنین اتفاقی افتاده است و به همراه تقویت ین ژاپن، ارزهایی مثل یورو ، پوند، دلار استرالیا ، دلار نیوزلند که نرخ بهره بالایی دارند و معمولا برای Carry Trader ها جذابیت دارند ضعیف شدند . با توجه به تشدید نگرانی ها از احتمال عملیات نظامی غرب علیه سوریه و بسته شدن قیمت این زوج ارز در پایین سطح حمایت ۹۷٫۸۰ روند نزولی را شدت بیشتری داده است. 

 در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت چندین بار تلاش نمود که از سطح مقاومت ۹۸٫۷۵ ( ابر باریک ایچیموکو) بگذرد اما موفق نشد و هم اکنون سفارشات فروش از محدوده ۹۸٫۴۰ و ۹۸٫۵۰ و ۹۸٫۸۰ به منطقه حدود ۹۸٫۰۰ و ۹۸٫۰۰ منتقل شده اند.

در حال حاضر قیمت به  زیر خط تنکان ( ۹۸٫۰۳) و پیوت ۹۷٫۵۹ سقوط کرده است و با توجه به شکست خط روند افزایشی از هم اکنون زمینه برای کاهش این زوج ارز به سوی منطقه ۹۷٫۰۰ فراهم شده است. اهداف نزولی بعدی به ترتیب ۹۶٫۹۱ ( پایین ترین سطح ۲۰ اوت) ، ۹۶٫۹۰ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی از ۹۵٫۸۱ به ۹۸٫۶۶) و ۹۶٫۸۸ ( پایین ترین سطح ۱۳ اوت) می باشند. 

 در سایر تحولات و در زوج ارز EurJpy نیز سفارشات فروش امروز در منطقه نزدیکی ۱۳۱٫۷۰ و ۱۳۱٫۸۰ الی ۱۳۲٫۰۰ چیده شده اند که می تواند به ریزش شدید قیمت به زیر ۱۳۰٫۸۰ و ۱۳۰٫۰۰ بیانجامد. شکست سطح ۱۳۰٫۰۰ موجب کاهش به ترتیب به سطوح ۱۲۹٫۳۸ ( کف ابر ایچیموکو) و ۱۲۹٫۲۸ ( پایین ترین سطح ۲۰ اوت) و بعد از آن سطح ۱۲۸٫۸۱ ( پایین ترین سطح ۱۳ اوت) می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن 

ین ژاپن

AudUsd :

در این زوج ارز همانطور که در نمودار زیر مشخص است خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۳۰ روزه سیگنال نزولی قیمت صادر کرده اند و پیش بینی می شود که قیمت به سوی خط بولینگر باند ۳۰ روزه یعنی حدود سطح ۰٫۸۸۸۱ کاهش یابد. از سوی دیگر باید توجه داشت که تشدید تنش در سوریه و نگرانی ها از احتمال عملیات نظامی غرب علیه سوریه به کاهش ارزهای پرریسک و پربازده نظیر دلار استرالیا ، دلار نیوزلند و دلار کانادا منجر شده است و همچنان به نظر می رسد محرک خوبی برای ادامه روند کاهشی باشد.

برای امروز اکثر سفارشات فروش در حدود منطقه نزدیکی ۰٫۹۰۰۰ و ۰٫۹۰۱۰ و ۰٫۹۰۳۰ سپس در منطقه نزدیکی ۰٫۹۰۴۰ تا ۰٫۹۰۵۰ با حد سود در حدود۰٫۸۹۰۰ چیده شده اند.

همانطور که در چارت زیر مشاهده می کنید قیمت در آستانه نفوذ به زیر سطح ۰٫۸۹۳۲ ( پایین ترین سطح ۲۲ اوت) قرار گرفته است و چنانچه بتواند به زیر این سطح کاهش یابد می تواند هدف اشاره شده یعنی ۰٫۸۸۸۱ را مشخص سازد. در حرکت صعودی نیز تنها نفوذ قیمت به بالای ۰٫۹۰۶۳ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) موجب برگشت و اصلاح قیمت می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا

دلار استرالیا