تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

در حال حاضر بازار به شدت نگران وضعیت بورسهای جهانی است که روز گذشته به خاطر تهدید آمریکا و احتمال حمله نظامی غرب به سوریه سقوط قابل توجهی داشتند .

از میان کشورهای صنعتی و پیشرفته حتی یک استثنا هم نداشتیم و از استرالیا و ژاپن گرفته تا آمریکا و کانادا و بورسهای اروپا همگی سقوط قابل توجهی داشتند و ارزهای پربازده مخصوصا دلار استرالیا و دلار نیوزلند در سراشیبی سقوط قرار دارند اما یورو در مقابل دلار همچنان در محدوده خنثی ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۴۰۰ در نوسان است و احتمال اینکه بازار همچنان در ثبات (Consolidation) باشد بسیار است .

سفارشهای فروش همچنان در منطقه نزدیکی ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۴۲۰ با حد استاپ چند پیپ بالای این سطح قرار دارند و البته سفارشهای خرید نیز در حدود منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۲۰ تا ۱٫۳۳۰۰ با حد استاپ چند پیپ زیر این سطح چیده شده اند.

همانطور که در این چند روز گذشته گفتیم زوج ارز EURUSD از ابتدای هفته تا کنون در نوار بسیار باریکی حرکت می کند و سکوت قابل تاملی بازار را فرا گرفته است و قاعده بازار چنین است که هرچه سکوت عمیق تر باشد انفجار مهیب تری را در پی دارد . سکوت این چند روزه بازار نیز احتمال بوجود آمدن امواج قدرتمند ، در آینده نه چندان دور را تقویت می کند.

نمودارهای تکنیکی همچنان از احتمال کاهش قیمت به سوی سطح ۱٫۳۲۹۵ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) خبر می دهند که در چارت زیر مشخص است.

در هر صورت با توجه به این حرکت و وضعیت نوسان نماهای روزانه، چشم انداز حرکت یورو در مقابل دلار فعلا در روندی خنثی دیده می شود و محدوده این حرکت خنثی مابین نرخهای ۱٫۳۳ و ۱٫۳۴ است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

چند روز گذشته در خصوص تشکیل الگوی سقف بر روی این زوج ارز در حدود ۹۸٫۷۵ (ابر باریک ایچیموکو) صحبت کردیم و اکنون طی چند روز گذشته، این الگو تشکیل شده است و بدون شک با توجه به عدم توانایی در تثبیت قیمت بالای این منطقه معامله گران روزانه همچنان وارد پوزیشن های فروش شده اند و دیروز دیدیم که با شکست سطح ۹۷٫۶۰ قیمت را تا نرخهای ۹۶٫۸۰ پایین آوردند.

انتظار میرود برای امروز منطقه نزدیک ۹۷٫۷۰ و ۹۷٫۸۰ الی ۹۸٫۰۰ به فرصتهایی نزولی جدیدی برای فروش این زوج ایجاد شود و احتمال سقوط تا نرخ ۹۶٫۵۰ وجود دارد. بنابراین برای امروز در انتظار فروش در سطوح نزدیک به محدوده نرخهای ۹۷٫۷۰ و ۹۷٫۸۰ الی ۹۸٫۰۰ هستیم و در این مسیر، هدف نیز کاهش قیمت به سوی منطقه ۹۶٫۵۰ است.

در حرکت نزولی، شکسته شدن سطح حمایت ۹۶٫۸۰ می تواند به سقوط بیشتر این زوج ارز تا نرخ ۹۶٫۵۰  بیانجامد. افزایش تنش های منطقه ای و احتمال حمله نظامی آمریکا به سوریه و ادامه کاهش بازارهای سهام در واکنش به نگرانی های بوجود آمده در خاورمیانه و بالا رفتن میزان ریسک نوسانات بازار جهانی (VIX) همگی آنها موجب نزول قیمت دلار در مقابل ین ژاپن می گردد. ابطال معاملات انتقالی نیز به دلیل فروش ارزهای کراس ین ژاپن به تقویت بیشتر ین ژاپن در بازارهای مالی می انجامد.

بنابراین برای زوج دلار- ین ژاپن ادامه سقوط قیمت از نزدیکی ابر باریک ایچیموکو می تواند تایید کننده این موضوع باشد و مجدداً احتمال کاهش قیمت به سطوح ۹۶٫۸۰ و ۹۶٫۵۰ را بوجود آورد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن