تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

هفته پر فراز و نشیبی را تا بدین جای کار در پیش رو داشتیم و انتظار می رود با تحولات جدید از سوریه ، بازار  جهانی طلا نیز واکنش های متفاوتی را تجربه کند اما این سوال برای معامله گران باقی خواهد ماند که آیا بازار روند افزایشی را حفظ خواهد کرد؟

همانطور که در نمودار زیر مشخص است تا به این جای کار در این چند ماه گذشته، شاهد فراز و فرود اونس طلا در درون کانال افزایشی بوده ایم، مهمترین حرکت قابل توجه، صعود روز گذشته بود که قیمت را با ثبت ۱۴۳۳ به بالاترین نرخ طی ۳٫۵ ماهه گذشته رساند.

این حرکت از روز گذشته با توجه به تشدید نگرانی ها از احتمال حمله نظامی غرب به سوریه قابل پیش بینی بود و هم اکنون پس از کاهش اندک این نگرانی ها در خصوص جنگ روانی علیه سوریه و اینکه آمریکا به این زودی (امروز) وارد جنگ نخواهد شد ، قیمت اونس طلا مقداری اصلاح و برگشت کرده است.

در نمودار زیر نیز می بینیم که قیمت جهانی اونس طلا پس از برخورد به سقف تونل افزایشی یک حرکت اصلاحی صورت داده است و انتظار داریم که فعلا قیمت در این تونل در نوسان باشد.

در واقع دیروز برغم هجوم معامله گران برای خرید طلا نمودار قیمت نتوانست که از ضلع بالایی این کانال خارج شود و اصلاح امروز نیز به نوعی پول بک به سوی کف کانال می باشد که می تواند در اولین حرکت اصلاحی خود هدف ۱۳۷۵ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را مشخص سازد.

 از دیدگاه امواج الیوت نیز در این چند ماه اخیر شاهد نوسانات قیمت بودیم و با مشاهده این نوسانات در نمودار پایین  آنچه به نظر می رسد آن است که حرکت افزایشی از سطح ۱۱۸۰٫۷۱ در سه موج در قالب موجهای A , B , C شکل گرفته است و بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که موج C تقریبا به اندازه طول موج A حرکت داشته است و اتفاقا منطقه حدود ۱۴۴۰ محل برخورد قیمت به سقف تونل می باشد که فعلا می توان این منطقه را سقف قیمت در نظر گرفت.

همچنین در نمودار زیر نیز در این حالت یک واگرایی کاهشی در اندیکاتور MACD  رخ داده است و قیمت خود را به سمت ۱۳۷۵ اصلاح خواهد کرد. در حرکت صعودی نیز تنها نفوذ قیمت به بالای ۱۴۲۳ می تواند به تقویت قیمت به سطوح ۱۴۳۳ و ۱۴۳۹ بیانجامد در غیر این صورت احتمال بازگشت و شروع حرکت اصلاحی تا سطح ۱۳۷۵ وجود دارد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا