تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

با کاهش نگرانی ها از احتمال حمله سریع غرب به سوریه و افزایش بازارهای سهام نوظهور یافته که موجب رشد بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا گردید، شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در مقابل ارزهای اصلی قوی شد و ایندکس به بالای سطح ۸۱٫۶۱ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) رسید.

به همین دلیل روند نزولی یورو که روز گذشته به آن اشاره کردیم، امروز تشدید شد و در نتیجه، قیمت با نزول از تمامی سطوح حمایت از جمله ۱٫۳۳۰۰ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) و ۱٫۳۲۸۰ و ۱٫۳۲۵۰ عبور کرد و هم اکنون زمینه برای کاهش به سوی  ۱٫۳۲۰۶ ( پایین ترین سطح ۱۵ اوت) و ۱٫۳۲۰۰( خط میانگین متحرک ۵۵ روزه ) فراهم شده است.

سفارشهای فروش یورو همچنان به ترتیب در منطقه ۱٫۳۳۵۰ ، ۱٫۳۳۷۰ و ۱٫۳۳۹۰ الی ۱٫۳۴۰۰ قرار دارند و حتی سفارشات فروش بعدی در محدوده ۱٫۳۴۱۰ ، ۱٫۳۴۲۰ و مرحله آخر در منطقه نزدیکی ۱٫۳۴۴۵ تا ۱٫۳۴۵۰ وجود دارند. اگر خاطرتان باشد این انتظار قبلا وجود داشت که از نزدیکی این سطوح، فروشندگان وارد عمل شوند.

بنابراین به باور ما تا زمانیکه قیمت یورو در مقابل دلار پایین سطوح ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۳۵۸ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) قرار دارد همچنان قیمت در مسیر کاهشی قرار دارد.

البته فروشندگان می بایست بدلیل حمایتی که در منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۰۶ و ۱٫۳۲۰۰ قرار دارد نسبت به تسویه فروش خود در این محدوده اقدام نمایند. در زیر سطح ۱٫۳۲۰۰ حمایتهای بعدی به ترتیب در سطوح ۱٫۳۱۸۸ (پایین ترین سطح ۲ اوت) و ۱٫۳۱۶۴ ( پایین ترین سطح ۲۳ جولای) وجود دارند که اگر این سطوح نیز نتوانند مانعی در برابر ریزش عمل کنند می بایست در آینده نزدیک در انتظار کاهش به نزدیکی سطح ۱٫۳۱۱۸ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) باشیم که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

همانند گذشته، برای مشخص شدن ادامه حرکت این زوج ارز، باید به نوسانات قیمت بازارهای سهام آسیا ، اروپا و آمریکا توجه کرد. با توجه به اینکه جریان ریسک پذیری در میان تمامی ارزهای بازار به علت تاخیر در حمله احتمالی به سوریه فعلاً متوقف شده است، اکنون به نظر می رسد که امتداد حرکت افزایشی این زوج ارز تا سطح ۹۸٫۳۰ و ۹۸٫۵۰ چندان دور از ذهن نباشد .

برای امروز با توجه به اینکه اکثر سفارشات خرید در منطقه ۹۷٫۸۰ تا ۹۷٫۳۰ و بعد از آن در منطقه ۹۷٫۱۰ الی ۹۷٫۰۰ با حد استاپ زیر ۹۶٫۸۰ چیده شده اند بنابراین برای امروز هرگونه بازگشت قیمت به این منطقه، احتمال شروع موج جدید افزایشی را بیشتر می کند.

البته برای تایید استمرار روند افزایشی می بایست قیمت حتما یک کندل روزانه بالای منطقه ۹۸٫۷۵ ببندد تا خریداران با هدف ۹۹٫۰۰ و ۹۹٫۱۵ الی ۹۹٫۴۲ وارد بازار شوند. در حرکت نزولی نیز چنانچه قیمت به زیر سطح ۹۷٫۴۵ (پایین ترین سطح امروز صبح) کاهش یابد و به زیر ۹۷٫۳۰ نفوذ کند جریان حرکت نزولی را به ۹۷٫۱۰ و ۹۷٫۰۰ بدنبال خواهد داشت.

در هر صورت باید توجه داشت که در حرکت نزولی سطح حمایت مستحکم بر روی منطقه ۹۷٫۸۰ تا ۹۷٫۳۰ تشکیل شده و پس از آن نیز سطح بعدی بر روی منطقه ۹۷٫۱۰ و ۹۷٫۰۰ الی ۹۶٫۸۰ قرار دارند.

در زوج ارز EurJpy نیز کف محکم امروز که سفارشات خرید چیده شده اند در منطقه نزدیکی ۱۳۰٫۰۰ الی ۱۲۹٫۸۰ و ۱۲۹٫۷۰ تا ۱۲۹٫۶۰ تشکیل شده است و سفارشات خرید بعدی در منطقه ۱۲۹٫۴۰ و ۱۲۹٫۳۰ الی ۱۲۹٫۰۰ وجود دارند. سقف محکم امروز که سفارشات فروش دیده می شوند در منطقه نزدیکی ۱۳۰٫۷۰ و ۱۳۰٫۸۰ الی ۱۳۱٫۰۰ قرار دارند. سفارشات فروش بعدی نیز به ترتیب در ۱۳۱٫۴۰ و ۱۳۱٫۷۰ و ۱۳۱٫۸۰ الی ۱۳۲٫۰۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

همانطور که در چارت زیر ملاحظه می فرمائید این زوج ارز در داخل یک کانال افزایشی قرار گرفته است و این کانال از به هم پیوستن قله ها و کف های صعودی توسط دو خط موازی شکل گرفته است. در کانال صعودی، خط پایینی نقش حمایت و خط بالای نقش مقاومت را دارد .

همانطور که می بینیم برای امروز چنانچه قیمت در اواخر سشن آمریکا پایین سطح ۱٫۵۵۱۰ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) بسته شود و به زیر ۱٫۵۴۹۱ برسد می تواند تا کف این کانال یعنی حدود منطقه ۱٫۵۴۰۲ کاهش یابد. در زیر سطح ۱٫۵۴۹۰ هدفهای نزولی به ترتیب منطقه ۱٫۵۴۷۰ و ۱٫۵۴۴۹ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه گذشته) در نظر گرفته می شوند.

برای امروز سفارشهای فروش پوند به ترتیب در سه منطقه نزدیکی ۱٫۵۵۵۰ ، ۱٫۵۵۶۰ ، ۱٫۵۵۸۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) و ۱٫۵۶۰۰ سپس منطقه ۱٫۵۶۲۰ و ۱٫۵۶۴۰ الی ۱٫۵۶۵۰ قرار دارند و همانطور که اشاره شد قیمت پوند بر روی چارت پایین فعلا بین منطقه ۱٫۵۵۰۰ – ۱٫۵۴۹۰ به عنوان حمایت و منطقه ۱٫۵۵۵۰ – ۱٫۵۵۶۰ به عنوان مقاومت در نوسان است و با توجه به تثبیت شاخص ایندکس جهانی دلار آمریکا (DXY) بالای سطح ۸۱٫۶۱ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) برای زوج پوند- دلار تا زمانی که قیمت نتواند در بالای مقاومت ۱٫۵۵۶۰ تثبیت شود، حرکت کاهشی به سوی کف تونل در سشن آمریکا پیش بینی می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند