تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd 

همانطور که دیروز پیش بینی کردیم، زوج یورو- دلار پس از دو تلاش نافرجام برای عبور از سطح مقاومت ۱٫۳۲۰۰ تحت فشارهای نزولی قرار گرفت و با فعال شدن سفارشهای فروش در نزدیکی منطقه ۱٫۳۲۰۰ امروز تا نرخهای پایین ۱٫۳۰۰۰ سقوط کرد.

برای امروز با توجه به صعود شاخص جهانی دلار آمریکا به بالای سطح ۸۳٫۰۰  مترصد برای رسیدن قیمت یورو به سطوح مناسب برای ورود به پوزیشن فروش هستیم و برای امروز سفارشهای فروش یورو در منطقه ۱٫۳۰۵۰ الی ۱٫۳۰۷۰ چیده شده اند و حتی امروز تا آنجایی که از چینش سفارشهای فروش یورو متوجه شدم در نزدیکی منطقه ۱٫۳۱۰۰ نیز سفارش فروش قرار دارد.

از این جهت برای امروز، می توان در سطوح نزدیک به ۱٫۳۰۵۰ و ۱٫۳۰۷۰ اقدام به گرفتن پوزیشن های فروش یورو با حد سود ۱٫۲۹۸۰ و ۱٫۲۹۷۰ الی ۱٫۲۹۵۰ کرد.  با توجه به اینکه در این مسیر، سطوح حمایت مهمی در منطقه ۱٫۲۹۵۵ و ۱٫۲۹۵۰ دیده می شود ، اگر قیمت یورو در پایین سطح ۱٫۲۹۵۰ تثبیت شود، انتظار سقوط قیمت تا نرخهای پایین ۱٫۲۹۰۰ وجود خواهد داشت. اما همانطور که گفتیم برای امروز پیشنهاد می کنیم در منطقه نزدیکی ۱٫۲۹۷۰ و ۱٫۲۹۶۰ نسبت به تسویه فروش یورو اقدام شود.

UsdJpy

در زوج دلار آمریکا به ین ژاپن حرکت صعودی قیمت که از شب گذشته شروع شد، سرانجام با شکستن سطح مهم و روانی ۱۰۰ تا نرخهای بالای ۱۰۱٫۴۰ رسید و با بالاتر ترین نرخ روزهای ۲۱ و ۲۰ اکتبر سال ۲۰۰۸ در سطوح ۱۰۲٫۱۶  و ۱۰۲٫۴۲ فاصله کمی دارد و هم اکنون در بالاترین نرخها در بیش از ۴ ساله گذشته قرار گرفته است.

اکنون سفارشهای خرید را منطقه ۱۰۰٫۸۰ و ۱۰۰٫۶۰ قرار می دهیم و بار دیگر تمرکز را به صعود قیمت تا سطح ۱۰۲ و ۱۰۲٫۴۲ معطوف خواهیم کرد.

بالاترین هدف افزایشی، سطح ۱۰۳ است و حتی ممکن است در میان مدت  ( طی ۱ الی ۲ هفته ) همانطور که در چارت زیر مشخص است تا منطقه ۱۰۵ افزایش یابد. با این حال هدف اولیه ما رسیدن به نرخ ۱۰۲ است که در تحلیلهای امروز سایت بدان اشاره کردیم

نمودار روند تغییرات روزانه زوج دلار آمریکا به ین ژاپن

دلار آمریکا به ین ژاپن

EurJpy

زوج یورو در مقابل ین ژاپن حرکت صعودی خود را امروز با شروع بکار بازار آغاز کرد و با تثبیت قیمت در بالای سطح ۱۳۲٫۰۰ در آستانه بازار نیویورک به نرخهای بالاتری صعود کرد که بالاترین سطح در طی ۳ ساله گذشته محسوب می شود. این حرکت، به صعود بیشتری تا سطوح ۱۳۲٫۳۹ و ۱۳۳٫۰۰ الی ۱۳۳٫۶۵  اشاره دارد.

تثبیت قیمت این زوج ارز در بالای نرخ ۱۳۳٫۶۵ به معنای استمرار روند صعودی است و برای امروز سفارشهای خرید در منطقه ۱۳۱٫۰۰ الی ۱۳۰٫۸۰ چیده شده اند و اکنون کاملاً روشن شده است که تمایل زیادی برای خرید این زوج ارز با هدف های بالای ۱۳۲٫۰۰ وجود دارد. تمایل و اشتیاق سرمایه گذارن ژاپنی برای خرید دارایی های خارجی دلیلی بر این مدعا است.

فقط در هفته منتهی به ۴ مه ، سرمایه گذاران ژاپنی به میزان ۳۰۹٫۹ میلیارد ین ( معادل ۳٫۱ میلیارد دلار آمریکا ) اوراق قرضه خارجی خریداری کردند و این در حالی ایست که در هفته قبل از آن این میزان ۲۰۴٫۴ میلیارد ین بوده است و همگی اینها نشاندهنده ادامه سیر نزولی ین ژاپن می باشد که می تواند ارزهای دلار ، یورو ، پوند و سایر ارزهای پربازده ( دلار استرالیا ، دلار نیوزلند و دلار کانادا) را در مقابل ین ژاپن به رکوردهای صعودی جدیدی برساند و از هم اکنون پیش بینی کنیم زوج دلار به ین ژاپن در میان مدت ( طی ۱ الی ۲ هفته ) به سطح ۱۰۵ و در بلند مدت طی ( ۲ الی ۳ ماهه آینده ) به  سطح ۱۱۰ و ۱۱۲ افزایش یابد.

GbpUsd

در زوج پوند – دلار سطح ۱٫۵۴۰۰ شکسته شد و فشار حرکت نزولی ادامه یافت. اکنون راه برای سقوط بیشتر پوند به نرخ ۱٫۵۳۱۱ و ۱٫۵۲۵۰ هموار شده است.  امروز از سفارشهای فروش چنین استنباط میشود که منطقه ۱٫۵۴۶۰ الی ۱٫۵۴۸۰ موقعیت مناسبی برای فروش پوند با هدفهای زیر ۱٫۵۳۵۰ و ۱٫۵۳۱۱ ایجاد خواهد کرد.

از این رو تا زمانی که قیمت در زیر منطقه ۱٫۵۵۰۰ است، فشار برای امتداد روند نزولی ادامه دارد. همگی نشانه ها از شروع فشار مجدد نزولی بر پوند است. علاوه بر این موارد، تقویت شاخص جهانی دلار آمریکا می تواند عامل محرک اصلی در شروع روند نزولی دیگری برای پوند به ۱٫۵۳۱۱ و حتی پایین تر باشد.

AudUsd , UsdCad

برای دلار استرالیا پیش بینی می کنیم با توجه به تقویت شاخص دلار آمریکا ،  این زوج ارز نیز تحت فشارهای نزولی به زیر سطح برابری ۱٫۰۰۰۰ قرار گیرد که این روند کاهشی را سقوط بازار کالا تایید می نماید.

برای امروز سفارشهای فروش AudUsd در محدوده منطقه ۱٫۰۰۸۰ الی ۱٫۰۰۹۰ قرار دارند و برای زوج UsdCad نیز با توجه به کاهش قیمت نفت ، پیش بینی می کنیم که این زوج ارز با افزایش قیمت روبرو شود زیرا سفارشهای خرید زوج UsdCad در منطقه ۱٫۰۰۶۰ الی ۱٫۰۰۵۰ چیده شده اند.

در همین راستا،  همچنین برای امروز کاهش قیمت نفت به زیر سطح ۹۴٫۶۵ دلار/ بشکه و برای زوج دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا صعود از منطقه ۱٫۰۰۶۰ و ۱٫۰۰۵۰ به نرخهای ۱٫۰۱۴۰ و ۱٫۰۱۵۰ را انتظار داریم.