تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

با منتفی شدن مشارکت انگلیس در طرح حمله آمریکا به سوریه و عدم حمله غرب به سوریه به رغم تهدیدات چند روز اخیر ، فشارهای نزولی قیمت نفت همچنان ادامه دارد و با عقب نشینی غرب از حمله به سوریه آرامش تا حدودی به بازارهای مالی بازگشته است و در قیمت نفت خام سبک آمریکا شاهد ریزش قیمت به زیر ۱۰۸٫۰۰ دلار/بشکه هستیم .

برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت در مسیر کاهشی ادامه یابد و همانطور که در نمودار زیر مشخص است در موج نزولی c تا سطح ۱۰۶٫۴۳ کاهش یابد. در چارت زیر مشخص است که از دیدگاه بررسی امواج الیوت ویو ، این سومین موج از چرخه سه موجی قیمت نفت خام سبک آمریکا می باشد که از سطح ۱۱۲٫۲۴ ( بالاترین سطح روز ۲۸ اوت) شروع شده است که می تواند در این موج به سطح ۱۰۶٫۴۳ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد.

با رفتار این چند روزه قیمت نفت خام سبک آمریکا چنین به نظر می رسد که قیمت در عبور اخیر خود از منطقه مقاومت ۱۰۸٫۱۷ و ۱۰۹٫۳۲ با شکست مواجه شده است که این سطوح به ترتیب بالاترین نرخهای ۱۹ جولای و ۱۶ اوت محسوب می شوند.

این مردود بودن (false break out) شکست منطقه مقاومت ۱۰۸٫۱۷ و ۱۰۹٫۳۲ و کاهشی های متوالی این دو روز اخیر به منزله ی برگشت و نزول قیمت از حرکت افزایشی اخیر می باشد و برای امروز مقاومت قیمت در حدود منطقه ۱۰۸٫۸۲ دلار/بشکه قرار دارد که جلوی هر گونه افزایش قیمت را خواهد گرفت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای نفت برنت دریای شمال همانگونه که در چارت زیر می بینیم قیمت آن در حال کاهش به سوی سطح حمایت ۱۱۳٫۳۸ دلا/بشکه می باشد که بعید به نظر می رسد بتواند مانع جدی در برابر ریزش قیمت باشد و به احتمال زیاد از این سطح نیز عبور خواهد کرد و به سوی حمایت بعدی یعنی ۱۱۱٫۹۳ کاهش می یابد.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که سقف قیمت نفت برنت در اطراف سطح مقاومت ۱۱۷٫۱۷ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی  C که از سطح ۹۹٫۶۷ شروع شده) ساخته شده است و برای امروز می بایست در انتظار کاهش قیمت به سطح ۱۱۳٫۳۸ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) باشیم و همانطور که اشاره شد سطح مستحکم و قوی نیست و در این موج حتی ممکن است تا سطح ۱۰۶ سقوط کند.

در تصویر دوم و در چارت ۱ ساعته کاملا به وضوح روشن است که الگوی دابل تاپ یا سقف دو قلو برای قیمت نفت برنت شکل گرفته است که هدف ۱۱۲٫۳۰ نزدیک به سطح فیب ۱۲۳٫۶ درصدی یعنی نرخ ۱۱۱٫۹۳ دلار/بشکه را به عنوان هدف اولیه نشانه گرفته است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت