تحلیل چشم انداز روزانه قیمت مس و آلومینیم بازار فلزات لندن 

همچنان بر این باوریم که روند حرکت قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن نزولی است و به فروش مس در نرخهای بالا ادامه می دهیم خصوصاً با توجه به اینکه از نظر تحلیل امواج الیوت بر روی نمودار روزانه الگوی کاهشی در موج (۳) تشکیل شده است .

دیروز همانطور که پیش بینی کرده بودیم پس از انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا قیمت مس به زیر سطح ۷۰۲۰ دلار/ تن سقوط کرد و با تشدید جریان ریسک گریزی در موج نزولی (۳) بار دیگر تمرکز را به سقوط قیمت تا نرخهای پایین تر معطوف خواهیم کرد.

هم اکنون هدفهای نزولی به ترتیب بر روی نرخهای ۶۹۴۴ ( فیب ۷۶٫۴ درصدی ) و سپس ۶۷۶۲٫۲۵ ( فیب ۱۰۰ درصدی ) قرار دارند. بر این باوریم که با توجه به بیانیه بانک مرکزی آمریکا مبنی بر کاهش برنامه خرید اوراق قرضه، حرکت نزولی مس ادامه یابد و کماکان موجب ادامه فشارهای نزولی بر قیمتها در بورس فلزات غیر آهنی لندن خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

بر اساس آنچه که در نمودار زیر برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن مشخص است ، نوسانات نزولی قیمت آلومینیم طوری است که قیمت می تواند نرخهای پایین تر را نیز تجربه کند و به نظر می رسد که بازارها بیشتر متمایل به حرکت کاهشی هستند و هنوز هم روند نزولی پایدار است و از این رو همچنان پوزیشن های فروش باقی خواهند ماند و برای معاملات امروز انتظار سقوط قیمت در موج نزولی (۳) به سطوح پایین تر وجود دارد و در این مسیر، با شکسته شدن سطح ۱۸۰۰ دلار/ تن می توان در انتظار استمرار حرکت کاهشی و رسیدن آن به نرخهای پایین ۱۸۰۰ بود که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم