تحلیل چشم انداز روزانه قیمت مس و آلومینیم بازار فلزات لندن 

در قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که تنها در صورت شکست سطح ۶۸۵۰ دلار/ تن قیمت آن تا سطح ۶۷۵۰ کاهش یابد در غیر این صورت فعلا این هدف نزولی مورد توجه نیست.

این هدف نزولی که دیروز بدان اشاره کردیم بودیم بیشتر به خاطر تشکیل الگوی سقف دو قلو در اطراف مقاومت ۷۰۴۹٫۲۵ ( بالاترین سطح روز ۱۱ جولای) مورد توجه قرار گرفته بود اما پس از آنکه دیروز به بالای نرخ ۶۹۰۵ ( خط گردن) افزایش یافت این الگو دیگر معتبر نیست و امروز باید در سناریو فوق لااقل تا زمانیکه بالای سطح ۶۸۵۰ ( پایین ترین سطح روز پنجشنبه) قرار دارد، تجدید نظر کرد.

بنابراین مادامیکه قیمت بالای سطح حمایت و زیر سطح ۷۰۴۹٫۲۵ در نوسان است فعلا روند خاصی را برای قیمت مس پیش بینی نمی کنیم و حرکت آن نامشخص است زیرا هنوز مشخص نیست که آیا حرکت نزولی قبلی که از سطح ۷۰۴۶ دلار/ تن ( بالاترین سطح روز چهارشنبه ) شروع شده بود امتداد بیشتری خواهد یافت یا خیر ؟  

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت آلومینیم آلیاژی امروز پیش بینی می کنیم که با توجه به سطح حمایت مستحکم تشکیل شده بر روی نرخ ۱۷۹۴ دلار/ تن قیمت آن تا سطح ۱۸۲۷ افزایش یابد که در نمودار زیر مشخص گردیده است.

تحلیل و بررسی امواج الیوت نشاندهنده الگوی فلت یا مسطح (Flat) می باشد که شامل سه موج می باشد و از نظر طولی نیز با یکدیگر یکسان هستند. با توجه به اینکه ما هم اکنون در موج c قرار داریم برای امروز انتظار داریم که قیمت آن تا سطح ۱۸۲۷ افزایش داشته باشد.

در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح ۱۷۹۴ می تواند هدف نزولی ۱۷۸۰ را مشخص سازد که بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از افزایش ۱۷۵۸ ( پایین ترین سطح روز ۲۷ ژوئن) به ۱۸۵۱٫۲۵ ( بالاترین سطح روز ۱۲ جولای) تشکیل شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم