تحلیل چشم انداز روزانه قیمت مس و آلومینیم بازار فلزات لندن 

چشم انداز امروز قیمت جهانی مس صعودی است و پیش بینی می کنیم که قیمت از سطح مقاومت ۷۰۴۹٫۲۵ دلار/ تن عبور کند و تا سطح ۷۲۲۰ افزایش یابد. به باور ما قیمت مس به سطح حمایت مستحکم و قدرتمند خود در منطقه ۶۸۶۱ برخورد کرده است و دو مرتبه در موج افزایشی که از سطح ۶۶۷۱٫۷۵ شروع شده قرار خواهد گرفت.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۶۶۷۱٫۷۵ به ۷۰۴۹٫۲۵ واقع شده است و عدم توانایی قیمت مس در شکست سطح حمایت ۶۸۶۱ نشان دهنده آن است که حرکت اصلاحی و برگشتی از سطح ۶۶۰۲ ( پایین ترین سطح روز ۲۵ ژوئن) تا حدودی کامل شده است اما هنوز پتانسیل صعود قیمت را دارد.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که به محض شکست سطح مقاومت ۷۰۴۹٫۲۵ قیمت می تواند از مقاومت بعدی یعنی سطح ۷۰۶۹ ( خط فیب ۱۰۰ درصدی ) عبور کند و در موج افزایشی C تا منطقه ۷۲۲۰ دلار/ تن افزایش یابد که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی قرار گرفته است که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای امروز سیگنال قیمت آلومینیم آلیاژی اندکی نامشخص است زیرا هنوز معلوم نیست که آیا قیمت می تواند از سطح ۱۸۲۹ دلار/ تن عبور کند یا خیر ؟ این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از افزایش ۱۷۵۸ ( پایین ترین سطح روز ۲۷ ژوئن) به ۱۸۵۱٫۲۵ ( بالاترین سطح روز ۱۲ جولای) قرار گرفته است.

تنها در صورتیکه قیمت آلومینیم بتواند به بالای سطح ۱۸۳۵ برسد آن وقت می توان نسبت به شکست سطح مقاومت ۱۸۲۹ اطمینان حاصل پیدا کرد و هدف بعدی را سطح ۱۸۵۱٫۲۵ در نظر گرفت.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که افزایش قیمت از سطح ۱۷۹۳٫۵۰ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ جولای) می تواند بخشی از موج برگشتی قیمت از سطح ۱۷۹۳ ( پایین ترین سطح روز ۱۶ جولای) باشد و اگر این سناریو درست باشد احتمال شکست سطح مقاومت بسیار اندک خواهد بود. چنانچه قیمت به زیر سطح حمایت ۱۸۱۷ دلار/ تن کاهش یابد سیگنال خنثی خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم