تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام آمریکا و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا انتظار داریم که قیمت آن سطح حمایت ۹۳٫۵۸ دلار/ بشکه را مجدد لمس نماید که این هدف را بررسی امواج الیوت در چارت زیر تایید می نماید. به نظر می رسد که حرکت نزولی آغاز شده از سطح ۹۷٫۱۷ ( بالاترین سطح روز ۶ مه ) هنوز به پایان نرسیده است زیرا این موج نزولی از سه موج در قالب موجهای a , b , c تشکیل شده است.

در چارت زیر می بینیم که موج اول یعنی موج a تکمیل شده است و موج دوم یعنی موج b به احتمال زیاد در سطح ۹۶٫۲۴ ( بالاترین سطح روز ۱۰ مه ) به پیک یا سقف قیمتی خود رسیده است.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که موج b پس از برخورد قیمت به سطح حمایت ۹۳٫۵۸ ( سطح فیب ۳۸٫۲ درصدی ) شکل گرفته است و حمایت بعدی نیز بر روی خط روند افزایشی از سطح ۸۵٫۶۱ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) قرار گرفته است.

در هر صورت به باور ما این حرکت افزایشی در منطقه ۹۷٫۰۵ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی ) متوقف شده است و تنها در صورت شکست و تثبیت ۲ ساعته بالای سطح ۹۷٫۱۷ موجب صعود به سوی ۹۹٫۱۹ ( سطح فیب ۱۰۰ درصدی ) خواهد شد. البته اگر بتواند بالای سطح ۹۷٫۱۷ تثبیت شود در غیر این صورت همانطور که اشاره کردیم به سوی سطح حمایت ۹۳٫۵۸ دلار/ بشکه  باز می گردد.

 نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای نفت برنت دریای شمال نیز انتظار داریم که قیمت آن دو مرتبه سطح ۱۰۱٫۵۶ دلار/ بشکه ( پایین ترین سطح روز ۱۰ مه ) را لمس کند زیرا چنین به نظر می رسد که حرکت کاهشی آغاز شده از سطح ۱۰۵٫۹۴ ( بالاترین سطح روز ۷ مه  ) هنوز به پایان نرسیده است. این روند از سه موج در قالب موجهای a, b , c  تشکیل شده است که تا کنون فقط دو موج آن کامل شده است.

در نمودار زیر مشخص است که سومین موج یعنی موج c می تواند قیمت نفت برنت را به سوی سطح ۱۰۱٫۵۶ ( کف موج a ) برساند. هر چند که هنوز مشخص نیست که آیا این حرکت افزایشی از سطح ۹۶٫۷۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) به طور کامل برگشت خواهد کرد یا خیر ؟ اما احتمال این بسیار زیاد است که در این موج به اندازه ۶۱٫۸ درصد یا ۷۶٫۴ درصد را برگشت نماید.

بنابراین برای امروز تحلیل سطوح فیبوناچی از افزایش ۹۶٫۷۵ به ۱۰۵٫۹۴ هدف افزایشی قیمت در موج c را نشان می دهد که می تواند به سطح ۱۰۰٫۲۶ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی ) کاهش یابد. در صورت شکسته شدن سطح ۱۰۰٫۲۶ ، هدف بعدی فرود قیمت نفت برنت تا سطح ۹۸٫۹۲ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی ) خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت خام آمریکا