تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام آمریکا و برنت دریای شمال 

 هنوز هم تغییر خاصی را در الگوی حرکت قیمت نفت خام سبک آمریکا نمی بینیم اما طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد سقوط قیمت تا سطح ۹۴٫۳۹ دلار/ بشکه بودیم که البته این حرکت پایدار باقی نماند و برای امروز انتظار داریم که قیمت نفت قبل از ادامه حرکت نزولی خود به سوی ۹۳٫۵۸  مقداری کوچکی اصلاح نماید و نهایت تا نزدیکی سطح مقاومت ۹۶٫۲۴ ( بالاترین سطح روز ۱۰ مه ) برسد و پس از آن وارد مسیر نزولی به سطح ۹۳٫۵۸ شود.

در حال حاضر، سطح ۹۶٫۲۴ تنها سطحی است که می تواند مانع ادامه حرکت صعودی نفت شود زیرا به باور ما براساس آنچه که در تحلیل روز گذشته گفتیم هنوز حرکت کاهشی آغاز شده از سطح ۹۷٫۱۷ ( بالاترین سطح روز ۶ مه ) به پایان نرسیده است و همانطور که می بینیم در سه موج تشکیل شده است و تا کنون فقط موج a آن کامل شده است.

هم اکنون نیز به نظر می رسد که موج b رو به پایان است که البته این موج ساختار و رفتار پیچیده ای دارد زیرا از نظر طولی می تواند به اندازه طول موج a حرکت داشته باشد و این بدان معناست که احتمالا در این موج نهایت تا منطقه نزدیکی ۹۶٫۲۴ اصلاح و بازگشت دارد و بعد از آن می بایست منتظر موج نزولی c باشیم که می تواند قیمت نفت خام سبک آمریکا را به سوی سطح ۹۳٫۵۸ ( سطح فیب ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۹۰٫۱۱ به ۹۷٫۰۵ ) و حتی پایین تر برساند.

 لازم به ذکر است که سطح حمایت بر روی نرخ ۹۴٫۳۹ قرار دارد و در صورت شکست این سطح می توان اقدام به فروش با هدف ۹۳٫۵۸ دلار/ بشکه و حتی پایین تر کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن انتظار داریم که امروز قیمت آن ابتدا تا نزدیکی سطح ۱۰۳٫۷۷ دلار/ بشکه افزایش یابد و سپس به سوی ۱۰۱٫۳۵ سقوط کند. در نمودار زیر می بینیم که حرکت نزولی آغاز شده از سطح ۱۰۵٫۹۴ ( بالاترین سطح روز ۷ مه ) هنوز تمام نشده است و این حرکت در قالب سه موج a , b , c تشکیل گردیده است و تا کنون موج a آن کامل شده است.

موج b نیز به احتمال زیاد از امروز شروع خواهد شد و بازار نفت برنت را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد و این موج نیز به اندازه طول موج a می تواند حرکت داشته باشد. با این حال گسترش این موج عمدتا محدود به مدت زمان (Duration) خواهد بود تا اندازه آن (Size)  و به احتمال بسیار نیز امروز این موج b در اطراف سطح مقاومت ۱۰۳٫۷۷ تکمیل خواهد شد و پس از آن می بایست منتظر موج نزولی c باشیم .

سطح حمایت بر روی نرخ ۱۰۲٫۲۰ قرار دارد که در صورت نفوذ و شکست این سطح راه برای کاهش قیمت در موج نزولی c تا سطح ۱۰۱٫۳۵ دلار/ بشکه ( بر روی سطح فیب ۵۰ درصدی از افزایش ۹۶٫۷۵ به ۱۰۵٫۹۴ ) تایید خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت