تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام آمریکا و برنت دریای شمال 

برای امروز انتظار می رود هر گونه حرکت اصلاحی نفت خام سبک آمریکا منجر به ایجاد فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش گردد و برای امروز هدف ۹۲٫۴۳ دلار/ بشکه را نشانه گرفته است که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c تایید می نماید.

از نظر تحلیل تکنیکی و بررسی امواج الیوت ، این سومین موج از حرکت سه موجی آغاز شده از سطح ۹۷٫۱۷ ( بالاترین سطح روز ۶ مه ) می باشد و براساس طول موج a و سقف موج b در نرخ ۹۶٫۲۳ بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که این حرکت نزولی در موج c تا سطح ۹۲٫۴۳ ( بر روی خط فیب ۱۰۰ درصدی ) ادامه خواهد داشت. 

هر چند در روزهای قبل موج a در نزدیکی سطح حمایت ۹۳٫۵۸ پایان یافت اما این بار این سطح حمایت در فیب ۳۸٫۲ درصدی کاملا شکسته خواهد شد و به باور ما موج نزولی c قوی تر از موج نزولی قبلی a می باشد.

 همچنین در چارت پایین می بینیم که قیمت نفت خام توانسته است به زیر خط روند صعودی رسم شده از سطح ۸۵٫۶۱ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) کاهش یابد که این موضوع مهر تایید بر سناریوی نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا زده است. بنابراین برای امروز با توجه به حاکم بودن روند نزولی، ترجیح می دهیم که همچنان در این مسیر همراه روند نزولی نفت خام سبک آمریکا با هدف ۹۲٫۴۳ دلار/ بشکه باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

 

برای قیمت نفت برنت دریای شمال نیز انتظار داریم که امروز قیمت آن تا سطح ۱۰۱٫۳۵ دلار/ بشکه کاهش یابد که بر روی سطح فیب ۵۰ درصدی از افزایش ۹۶٫۷۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) به ۱۰۵٫۹۴ قرار گرفته است و این هدف را موج کاهشی c تایید کرده است. این سومین موج از حرکت سه موجی است که از سطح ۱۰۵٫۹۴ ( بالاترین سطح روز ۷ مه ) شروع شده است .

براساس طول موج a و سقف موج b در سطح ۱۰۴٫۰۷ ، بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که هدف قیمت نفت برنت پس از سقوط قیمت به زیر سطح ۱۰۱٫۳۵ می تواند سطح ۹۹٫۶۹ ( بر روی سطح فیب ۱۰۰ درصدی ) باشد.

البته سطح حمایت ضعیف دیگری نیز بر روی ۱۰۱٫۳۶ – سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی از موج c – قرار گرفته است که به باور ما بزودی شکسته خواهد شد.

سطح مقاومت نیز بر روی ۱۰۳٫۶۰ قرار دارد که تنها در صورت شکست این سطح موجب گسترش موج b به سوی سطح ۱۰۴٫۵۰ خواهد شد در غیر این صورت همانطور که در بالا گفتیم می بایست برای امروز در انتظار کاهش قیمت نفت برنت به ۱۰۱٫۳۵ دلار/ بشکه باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت