تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام آمریکا و برنت دریای شمال 

خوب دیروز قیمت نفت خام سبک آمریکا به هدف نزولی ۹۲٫۴۳ دلار/ بشکه که اشاره کرده بودیم کاهش یافت و علی رغم حرکت صعودی شب گذشته، روند کلی حرکت همچنان کاهشی است و به باور ما برای امروز این حرکت اصلاحی و برگشتی در اطراف سطح مقاومت ۹۴٫۶۵ به سقف خود رسیده است و مجدد به سوی سطح ۹۲٫۱۳ دلار/ بشکه کاهش خواهد یافت

همانطور که قبلا نیز بدان اشاره کردیم امواج الیوت نشان می دهند که حرکت نزولی نفت که از سطح ۹۷٫۱۷ ( بالاترین سطح روز ۶ مه ) آغاز گردیده هنوز تکمیل نشده است و از منظر تحلیل تکنیکی بلند مدت این حرکت افزایشی که قبلا از سطح ۸۵٫۶۱ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) شروع شده به طور کل به نرخهای پایین بر می گردد.

این روند نزولی در سه موج بزرگ در قالب موجهای A , B , C تشکیل شده است و بر اساس آنچه که در چارت پایین مشاهده می شود این حرکت برگشتی از سطح ۹۲٫۱۳ ( پایین ترین سطح روز گذشته )  صرفا بخشی از موج B می باشد که ممکن است به صورت پترن مسطح (Flat) یا اینکه در قالب الگوی مثلث بین منطقه ۹۲٫۱۳ الی ۹۴٫۶۵ –  سطح فیب ۵۰ درصدی از موج (c) – در نوسان باشد.

البته به باور ما قبل از اینکه قیمت نفت در موج نزولی C به سوی سطح ۹۰٫۱۱ کاهش یابد ،  تکمیل موج B چند روز به طول خواهد انجامید. بنابراین برای امروز سطح ۹۴٫۶۵ ( سطح فیب ۵۰ درصدی ) مستحکم ترین سطح مقاومت است که انتظار داریم از اطراف نزدیکی این سطح شاهد کاهش مجدد قیمت نفت خام سبک آمریکا به سمت ۹۲٫۱۳ دلار/ بشکه باشیم. 

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال در چارت پایین همانگونه که ملاحظه می فرماید قیمت آن با سطح مقاومت ۱۰۳٫۷۷ دلار/ بشکه مواجه است و برای امروز می بایست در انتظار برگشت و اصلاح قیمت به سوی سطح ۱۰۲٫۵۰ باشیم.

این سطح مقاومت بر روی خط فیب ۲۳٫۶ درصدی از افزایش ۹۶٫۷۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) به ۱۰۵٫۹۴ ( بالاترین سطح روز ۷ مه ) تشکیل شده است و برگشت سریع و تند قیمت از پایین ترین نرخ روز گذشته یعنی سطح ۱۰۱٫۲۰ صرفا در موج (b) صورت گرفته است که در واقع دومین موج از چرخه حرکت سه موجی قیمت از کاهش سطح ۱۰۵٫۹۴ می باشد.

این موج به احتمال زیاد با کاهش مواجه خواهد شد و سپس در طی روزهای آتی در دورن منطقه خنثی بین محدوده ۱۰۱٫۲۰ الی ۱۰۳٫۷۷ قرار خواهد گرفت که سرانجام شکل الگوی مسطح (Flat) یا اینکه الگوی مثلث (triangle) را بوجود خواهد آورد.

به باور از میزان نوسانات قیمت نفت برنت در درون این روند خنثی کاسته می شود زیرا بعید به نظر می رسد که دوباره حرکت افزایشی که از سطح ۱۰۱٫۲۰ شاهد بودیم تکرار شود. بنابراین برای امروز قیمت نفت برنت به سطح خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۰۵٫۹۴ یک پول بک و برگشت خواهد داشت تا اینکه در اطراف سطح ۱۰۲٫۵۰ با حمایت قیمت روبرو شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت