تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام آمریکا و برنت دریای شمال 

برای نفت خام سبک آمریکا همچنان مترصد برای رسیدن قیمت به سطوح مناسب برای ورود به پوزیشن فروش هستیم و به همین خاطر برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت پایین ترین سطح روز گذشته یعنی سطح ۹۳٫۲۳ دلار/ بشکه را لمس کند زیرا چنین به نظر می رسد که حرکت اصلاحی شروع شده از پایین ترین سطح روز چهارشنبه یعنی سطح ۹۲٫۱۳ کامل شده است.

این تکمیل حرکت اصلاحی را عدم توانایی قیمت نفت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۹۵٫۲۴ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۹۷٫۱۷ به ۹۲٫۱۳ ) تایید کرده است.  از سوی دیگر نشانه های بیشتری نیز دیده می شود که طول و اندازه موج اصلاحی قبلی a با موج سوم یعنی موج c برابر بوده است که همین از علایم الگوی زیگزاگی شکل می باشد. این دو موج به همراه موج دوم b یک موج بزرگتر یعنی موج بزرگتر B تشکیل داده است که در کل در موج نزولی C قرار خواهد گرفت.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی نفت محدود به سطح مقاومت ۹۵٫۹۸ دلار/ بشکه ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی ) خواهد بود. از این رو ، تا زمانیکه قیمت نفت خام سبک آمریکا پایین سطح مقاومت ۹۵٫۹۸ قرار دارد ، فرصتی را برای ورود به پوزیشن های فروش با هدف ۹۳٫۲۳ دلار/ بشکه فراهم خواهد آورد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال نیز پیش بینی می کنیم که امروز با توجه به عدم توانایی در عبور از سطح مقاومت ۱۰۴٫۱۳ دلار/ بشکه قیمت آن تا سطح ۱۰۲٫۴۲ کاهش یابد . این سطح مقاومت بر روی خط فیب ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۰۵٫۹۴ ( بالاترین سطح روز ۷ مه ) به ۹۶٫۷۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) می باشد.

عدم قدرت و پتانسیل قیمت نفت برنت در شکست این سطح نشان دهنده تکمیل حرکت بازگشتی از سطح ۱۰۱٫۲۰ ( پایین ترین سطح روز چهارشنبه )  میباشد.

در چارت پایین مشاهده می شود این حرکت بازگشتی صرفا در موج (b) تشکیل شده است که دومین موج از حرکت سه موجی قیمت از کاهش سطح ۱۰۵٫۹۴ ( بالاترین سطح روز ۷ مه ) میباشد و به باور ما این موج به طور کل در موج نزولی بعدی یعنی موج (c) قرار خواهد گرفت.

تحلیل سطوح فیبوناچی از افزایش ۱۰۱٫۲۰ به ۱۰۴٫۴۰ نیز هدف ۱۰۲٫۴۲ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی ) را نشانه گرفته است. برای امروز مقاومت نفت برنت در حدود ۱۰۴٫۱۳ قرار دارد که مانع از افزایش و حرکت اصلاحی بیشتر قیمت نفت برنت خواهد شد. 

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت