تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام آمریکا و برنت دریای شمال 

در نمودار قیمت نفت خام سبک آمریکا شاهد اتمام موج B در اطراف سطح مقاومت ۹۵٫۹۸ دلار/ بشکه هستیم و به همین خاطر احتمال کاهش قیمت به سوی ۹۴٫۷۸ وجود دارد . سطح مقاومت بر روی نرخ ۹۵٫۹۸ قرار گرفته است که مانع از افزایش قیمت شده است.

این سطح مقاومت همانطور که در چارت پایین ملاحظه می فرماید بر روی خط فیب ۷۶٫۴ درصدی از کاهش قیمت از سطح ۹۷٫۱۷ ( بالاترین سطح روز ۶ مه ) به ۹۲٫۱۳ (پایین ترین سطح روز ۱۵ مه ) می باشد. هر چند نفت موقتا به بالای این سطح افزایش یافته اما مومنتوم و قدرت کافی برای تثبیت بالای این سطح را بدست نیاورده است و تنها در صورت عبور و شکست سطح ۹۶٫۴۵ موجب افزایش تا سطح ۹۷٫۶۵ می شود.  

معمولا موج B از پنج موج کوچکتر تشکیل می شود و به همین خاطر هنوز مشخص نیست که آیا این چرخه موجی بیانگر شروع روند افزایشی میان مدت قیمت نفت است یا خیر ؟ به هر حال تحلیل و بررسی امواج الیوت نشان می دهد که حرکت پنج موجی از افزایش ۹۲٫۱۳ در نرخ ۹۶٫۴۵ ( بالاترین سطح روز ۱۷ مه ) تکمیل شده است و به احتمال زیاد قیمت به نرخهای پایین اصلاح و برگشت خواهد کرد.

برای امروز اکنون احتمال شروع یک حرکت بازگشتی و اصلاحی تا سطح ۹۴٫۷۸ (اطراف کف موج ۴) وجود دارد . بنابراین در انتظار بازگشت قیمت به نرخ ۹۴٫۷۸ باشید و در صورت عدم توانایی صعود به بالای ۹۶٫۴۵، احتمال کاهش به نرخهای پایین تر وجود دارد .

 نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

 

قیمت نفت برنت دریای شمال با سطح مقاومت ۱۰۴٫۸۲ دلار/ بشکه مواجه است و تنها در صورت شکسته شدن این سطح حرکت افزایشی تایید بیشتری تا سطح ۱۰۵٫۹۴ خواهد یافت.

این سطح مقاومت بر روی نرخ ۷۶٫۴ درصدی از ۱۰۵٫۹۴ ( بالاترین سطح روز ۷ مه ) به ۱۰۱٫۲۰ ( پایین ترین سطح روز ۱۵ مه ) قرار دارد  که آخرین سطح مقاومت در برابر افزایش قیمت به سوی سطح ۱۰۵٫۹۴ خواهد بود.

در نمودار زیر می بینیم که حرکت افزایشی اخیر از سطح ۱۰۱٫۲۰ هنوز در موج دوم از حرکت سه موجی کاهش قیمت از سطح ۱۰۵٫۹۴ صورت گرفته است و موج سوم می تواند کاهشی باشد و قیمت را در موج (c) به سوی نرخهای پایین بکشاند. سطح حمایت بر روی ۱۰۳٫۷۵ تشکیل شده است و تنها نفوذ قیمت به زیر این سطح می تواند نشان از تکمیل موج افزایشی باشد و هدف ۱۰۲٫۵۴ دلار/ بشکه را مشخص سازد.

 نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت