تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای نفت خام سبک آمریکا انتظار داریم که امروز تا سطح ۹۷٫۹۰ دلار/ بشکه افزایش قیمت داشته باشد که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده است. حرکت پنج موجی افزایش قیمت نفت خام از سطح ۹۲٫۱۳ ( پایین ترین سطح روز ۱۵ مه ) به همراه جهش روز گذشته قیمت نشان دهنده ادامه سیر افزایشی آغاز شده از سطح ۸۵٫۶۱ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) است و این موضوع بیانگر آن است که فعلا حرکت افزایشی از سطح مذکور پایدار باقی مانده است.

بنابراین برای امروز این پیش‌بینی وجود دارد که با احتمال زیادی قیمت نفت خام دارای پتانسیل روندی صعودی باشد که در این ‌صورت چنانچه نفت خام بخواهد روندی افزایشی داشته باشد، با عبور از نزدیک ‌ترین سطح مقاومتی خود یعنی سطح ۹۷٫۱۷ احتمالا تا سطح قیمتی ۹۷٫۹۰ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی ) نیز صعود خواهد داشت .

در چارت پایین همانطور که ملاحظه می شود ، حتی ممکن است قیمت نفت خام با عبور از سطح ۹۷٫۹۰ تا نرخ ۹۹٫۵۵ ( سطح فیب ۱۰۰ درصدی ) افزایش یابد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی C یا موج ۳ تایید می نماید. گواه‌های موجود در تحلیل تکنیکال نیز تا زمانیکه قیمت نفت خام سبک آمریکا در بالای سطح حمایت ۹۵٫۲۳ دلار/ بشکه قرار دارد ، از این مسئله حمایت می ‌کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال نیز انتظار داریم که قیمت آن تا سطح ۱۰۵٫۸۰ دلار/ بشکه افزایش یابد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی (c) تایید کرده است.  

چنین به نظر می رسد که حرکت صعودی روز گذشته به بالای سطح ۱۰۴٫۸۲ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی  از ۱۰۵٫۹۴ – بالاترین سطح روز ۷ مه  به ۱۰۱٫۲۰ – پایین ترین سطح  روز ۱۵ آوریل ) در واقع ادامه همان حرکت افزایشی شروع شده از سطح ۹۶٫۷۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل) می باشد و حتی ممکن است که این موج (c) قادر به صعود تا سطح ۱۱۰٫۳۹ ( سطح فیب ۱۰۰ درصدی ) باشد. در هر حال رسیدن به این هدف چند روز یا هفته طول خواهد کشید تا به سطح ۱۱۰٫۳۹ دست یابد.

فعلا برای امروز می بایست در انتظار افزایش قیمت نفت برنت به سطح ۱۰۵٫۸۰ ( فیب ۵۰ درصدی ) باشیم و در صورت شکست این سطح آنگاه خریداران می توانند به استمرار حرکت صعودی تا سطح ۱۰۶٫۸۸ ( فیب ۶۱٫۸ درصدی) امیدوار باشند. در حرکت نزولی نیز شکسته شدن سطح ۱۰۳٫۸۳ می تواند موجب نقض سناریوی فوق شود. 

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت