تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا انتظار داریم که امروز قیمت آن تا سطح ۹۲٫۱۳ دلار/ بشکه کاهش یابد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C تایید می نماید.  در چارت زیر همانگونه که ملاحظه می شود قیمت در چند روز گذشته چندین بار تلاش کرد که از سطح مقاومت ۹۷٫۱۷ ( بالاترین سطح روز ۶ مه ) عبور کند اما ناموفق بوده است.

حرکت کاهشی شدید روز چهارشنبه تاییدی بر تشکیل سقف دو قلو (Double Top) در اطراف سطح ۹۷٫۱۷ یا الگوی مسطح (Flat) در منطقه بین ۹۲٫۱۳ الی ۹۷٫۱۷ می باشد که البته هر دوی این الگو تمایلات فروش نفت خام را به سوی سطح ۹۲٫۱۳ نشان می دهد.

از نظر تحلیل استراتژیک برای اینکه از سقوط قیمت نفت خام به سمت ۹۲٫۱۳ مطمئن شویم می بایست منتظر شکست و نفوذ قیمت به زیر سطح ۹۳٫۸۰ ( بر روی خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۸۵٫۶۱ – پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) باشیم . با این حال در موج نزولی C احتمال سقوط قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطح ۹۲٫۱۳ دلار/ بشکه وجود دارد که در چارت زیر مشخص است. 

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

 قیمت نفت برنت دریای شمال در زیر نرخهای مقاومت ۱۰۲٫۳۸ و ۱۰۳٫۵۰ روندی نزولی خواهد داشت و احتمال سقوط قیمت در موج نزولی C تا رسیدن به سطح ۱۰۰٫۵۷ دلار/ بشکه وجود دارد. این سومین موج از چرخه سه موجی آغاز شده از سطح ۱۰۵٫۹۴ ( بالاترین سطح روز ۷ مه ) می باشد و به باور ما این موج به اندازه طول موج A حرکت خواهد کرد که از سطح ۱۰۵٫۹۴ به ۱۰۱٫۲۰ ( پایین ترین سطح روز ۱۵ مه ) کاهش یافت.

این بدان معنی است که سطح ۱۰۱٫۲۰ به احتمال زیاد شکسته خواهد شد و تحلیل سطوح فیبوناچی هدف بعدی در نرخ ۱۰۰٫۵۷ ( سطح فیب ۱۰۰ درصدی) را نشانه گرفته است.

از آنجایی که قیمت نفت برنت به زیر سطح حمایت ۱۰۲٫۳۸ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی ) کاهش یافته احتمال اینکه شاهد برگشت و اصلاح قیمت باشیم خیلی ضعیف است و مقاومت مستحکم قیمت به ترتیب بر روی نرخهای ۱۰۲٫۳۸ و ۱۰۳٫۵۰ دلار/ بشکه قرار دارند که مانع از اصلاح قیمت نفت برنت خواهند شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت