تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا فعلا تغییر خاصی در روند حرکت دیده نمی شود و قیمت همچنان مابین نرخهای ۹۳٫۰۴ و ۹۴٫۴۶ دلار/ بشکه در نوسان است تا یکی از این سطوح شکسته شود و جهت آن لااقل در کوتاه مدت مشخص گردد.

این محدوده خنثی بین پایین ترین سطح روز ۲۴ مه و بالاترین سطح روز ۲۳ مه قرار گرفته است و چنانچه قیمت نفت به زیر سطح ۹۳٫۰۴ کاهش یابد ، نشاندهنده تکمیل موج برگشتی از سطح ۹۲٫۲۱ ( پایین ترین سطح روز ۲۳ مه ) خواهد بود و نفت خام ناگزیر به تصمیم فروشندگان تن خواهد داد و در این شرایط است که قیمت آن با کاهش مواجه خواهد شد.

از سوی دیگر اگر از بالا سطح ۹۴٫۴۶ شکسته شود می توان انتظار افزایش و ادامه موج اصلاحی به سوی سطح ۹۵٫۲۹ را داشت. سناریوی دیگر آن است که امروز قیمت نفت خام سبک آمریکا نه به بالای سطح ۹۴٫۴۶ افزایش یابد و نه به پایین سطح ۹۳٫۰۴ و در واقع بین این منطقه در نوسان باشد.

بنابراین فعلا تا آن زمان بهتر است منتظر شکسته شدن یکی از سطوح ۹۳٫۰۶ یا ۹۴٫۴۶ باشیم . براساس آنچه که در بالا اشاره شد امروز چنانچه سطح ۹۴٫۴۶ کاملا شکسته شود ، زمینه را برای افزایش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی ۹۵٫۲۹ دلار/ بشکه فراهم می سازد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

قیمت نفت برنت دریای شمال همانگونه که در نمودار پایین مشخص است با سطح مقاومت ۱۰۲٫۶۶ دلار/ بشکه مواجه است و تنها در صورت عبور از این سطح می تواند تا نرخ ۱۰۳٫۲۹ افزایش یابد. این سطح مقاومت بر روی خط فیب ۳۸٫۲ درصدی از حرکت سه موجی کاهشی از سطح ۱۰۵٫۹۴ ( بالاترین سطح روز ۷ مه ) به ۱۰۰٫۶۴ ( پایین ترین سطح روز ۲۳ مه ) تشکیل شده است و مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۰۳٫۲۹ ( فیب ۵۰ درصدی) قرار دارد.

کاملا مشخص است که قیمت نفت برنت تا کنون سه بار این سطح مقاومت را لمس کرده است اما موفق به شکست و تثبیت کاملا بالای سطح فوق نشده است و این بیانگر آن است که حرکت اصلاحی آغاز شده از سطح ۱۰۰٫۶۴ چندان قوی نیست و ممکن است در اطراف همان سطح مقاومت ۱۰۲٫۶۶ به پیک و سقف قیمتی خود دست یافته باشد.

با این حال فقط زمانی می توان نسبت به تکمیل این موج برگشتی مطمئن شد که قیمت نفت برنت بتواند به زیر سطح حمایت ۱۰۲٫۱۰ کاهش یابد که آن وقت می تواند هدف نزولی ۱۰۰٫۶۴ دلار/ بشکه را مشخص سازد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت