تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

همانگونه که در چارت پایین ملاحظه می فرماید قیمت نفت خام سبک آمریکا کاملاً در پایین سطح مقاومت ۹۵٫۹۵ دلار/ بشکه تثبیت شده است و با توجه به عدم توانایی روز گذشته در عبور از این سطح ، امروز راه را برای کاهش قیمت به سطح ۹۴٫۰۷ هموار کرده است و در ادامه ، احتمال امتداد کاهش قیمت حتی تا سطح ۹۳٫۰۹ نیز وجود دارد که در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

به باور ما از آنجایی که قیمت نفت موفق به شکست سطح مقاومت ۹۵٫۹۵ ( فیب ۷۶٫۴ درصدی از کاهش ۹۷٫۱۱ به ۹۲٫۲۱) نشده است ، می توان گفت که حرکت اصلاحی آغاز شده از سطح ۹۲٫۲۱ ( پایین ترین سطح روز ۲۳ مه ) تکمیل گردیده است. از این رو ما معتقدیم که این حرکت برگشتی از سطح ۹۲٫۲۱ صرفا یک موج اصلاحی زودگذر است که در قالب سه موج a , b , c  شکل گرفته و می تواند دو مرتبه تا همان سطح قبلی خود یعنی نرخ ۹۲٫۲۱ پایین آید.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی از افزایش ۹۲٫۲۱ به ۹۵٫۹۲ نشان می دهد که قیمت نفت خام سبک آمریکا می تواند ابتدا تا هدف اولیه ۹۴٫۰۷ ( سطح فیب ۵۰ درصدی ) کاهش یابد و بعد از آن ممکن است از سطح ۹۴٫۰۷ عبور کند و تا هدف بعدی ۹۳٫۰۹ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی ) کاهش قیمت را در دستور کار قرار دهد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن انتظار داریم که قیمت آن از آنجایی که نتوانسته از سطح مقاومت ۱۰۴٫۶۹ عبور کند امروز تا سطح ۱۰۳٫۲۹ دلار/ بشکه عقب نشینی کند . این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از کاهش ۱۰۵٫۹۴ ( بالاترین سطح روز ۷ مه ) به ۱۰۰٫۶۴ ( پایین ترین سطح روز ۲۳ مه ) تشکیل شده است و همچنین خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۰۵٫۹۴ نشان می دهد که قیمت نفت در همان سطح مقاومت اشاره شده به پیک قیمت یا سقف خود رسیده است.

الگوی امواج الیوت نیز همین موضوع را تایید کرده است که بیانگر پترن دو زیگزاگ در قالب هفت موج A,B,C,X,A,B,C شکل گرفته است. در نمودار پایین می بینیم که افزایش قیمت از سطح ۱۰۰٫۶۴ ( پایین ترین سطح روز ۲۳ مه ) در قالب موج X صورت گرفته است که بعد از آن تحت فشارهای نزولی در موج بعدی یعنی موج A قرار خواهد گرفت که می تواند قیمت نفت برنت را به زیر موج X بکشاند.

بدین جهت برای امروز اولین هدف سطح ۱۰۳٫۲۹ ( سطح فیب ۵۰ درصدی ) در نظر گرفته می شود. لازم به ذکر است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح ۱۰۴٫۸۰ دلار/ بشکه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت