تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

در چارت نفت خام سبک آمریکا انتظار داریم که قیمت آن تا محدوده ۹۴٫۱۴ و ۹۴٫۵۸ دلار/ بشکه اصلاح کند که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده است. قیمت نفت خام همچنان تحت تاثیر چرخه امواج الیوت آغاز شده از سطح ۹۷٫۱۷ ( بالاترین سطح روز ۶ مه ) می باشد و کاملا مشخص است که از دیدگاه امواج الیوت در قالب سه موج A, B, C این حرکت تشکیل گردیده است.  

در نمودار زیر می بینیم که موج A در همان سطح ۹۲٫۲۱ به کف خود رسیده و هم اکنون نیز در موج B قرار داریم . براساس اندازه گیری طول و مدت زمان موج A می توان نتیجه گرفت که موج B حداقل تا زمانیکه در سه موج a, b, c قرار نگیرد هنوز کامل نشده است و به احتمال زیاد این حرکت کاهشی در اطراف سطح حمایت ۹۲٫۷۲ (نزدیک به سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی در نرخ ۹۳٫۰۹ ) متوقف می شود و برای امروز یک پول بک و برگشت قیمتی به سوی منطقه ۹۴٫۱۴ الی ۹۴٫۵۸ ( به ترتیب بر روی سطوح فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی ) وجود دارد و حتی ممکن است با شکست سطح ۹۴٫۵۸ به سوی ۹۵٫۵۵ تقویت شود.

 در حرکت نزولی نیز تنها شکست کامل سطح ۹۲٫۱۲ آنگاه فروشندگان می توانند تا حدی به استمرار حرکت کاهشی به ۹۰٫۹۰ دلار/ بشکه امیدوار باشند در غیر این صورت همانطور که اشاره شد قیمت نفت خام سبک آمریکا به منطقه ۹۴٫۱۴ الی ۹۴٫۵۸ دلار/ بشکه اصلاح خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

 

برای قیمت نفت برنت دریای شمال نیز پیش بینی می کنیم که با توجه به نزدیک شدن قیمت به سطح حمایت ۱۰۲٫۱۹ قیمت آن امروز حداقل تا سطح ۱۰۳٫۱۴ دلار/ بشکه برگشت و اصلاح نماید. این سطح حمایت بر روی خط فیب ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۱۰۰٫۶۴ ( پایین ترین سطح روز ۲۳ مه ) به ۱۰۴٫۶۹ تشکیل شده است.

به باور ما حرکت نزولی که از سطح ۱۰۴٫۶۹ شاهد بودیم  خیلی تند و سریع اتفاق افتاده است و بعید به نظر می رسد که امروز شاهد استمرار حرکت کاهشی باشیم مگر آنکه قیمت به زیر سطح ۱۰۲٫۱۹ کاهش یابد که آن وقت شاید بتواند تا سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۱۰۱٫۶۰ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی ) کاهش یابد .

بنابراین برای امروز احتمال میدهیم که شاهد یک برگشت اصلاحی قیمت به سوی سطح ۱۰۳٫۱۴ ( سطح فیب ۳۸٫۲ درصدی ) باشیم. البته ذکر این نکته ضرروی است که پترن تشکیل شده در قیمت نفت برنت مشابه همان پترن تشکیل شده در نمودار بالای قیمت نفت خام می باشد که این الگو را تحلیل و بررسی امواج الیوت تایید کرده است که پترن دو زیگزاگی در حال شکل گیری است.

در چارت پایین ملاحظه می شود که پترن فوق از هفت موج تشکیل شده است که هر یک از این موجها در تونل نزولی شکل گرفته اند. تا به حال نیز تنها ۴ موج از آن کامل شده است و موج پنجم یعنی موج A هدف ۱۰۰ دلار/ بشکه را نشانه گرفته است که این تارگت دقیقا مماس با خط ضلع پایینی تونل رسم شده می باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت