تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام آمریکا و برنت دریای شمال

برغم حرکت اصلاحی روز گذشته قیمت نفت خام سبک آمریکا از سطح ۹۱٫۶۵ دلار/ بشکه ، اکنون به نظر می رسد که فروشندگان کنترل را در دست گرفته اند . با نزدیک شدن قیمت نفت خام به سطح مقاومت ۹۳٫۷۹ و ظهور نشانه های مبنی بر تکمیل حرکت اصلاحی آغاز شده از سطح ۹۱٫۶۵ در نمودار ۱ ساعته ، از نظر تحلیل تکنیکی حرکت نفت خام برای امروز نزولی است و قیمت آن دو مرتبه به سطح ۹۱٫۶۵ سقوط خواهد کرد.

تحلیل سطوح فیبوناچی نشان می دهد که موج اصلاحی روز گذشته بر روی خط فیب ۵۰ درصدی حرکت کاهشی اخیر از سطح ۹۵٫۹۲ ( بالاترین سطح روز ۲۸ مه ) به ۹۱٫۶۵ یعنی در نزدیکی سطح ۹۳٫۷۹ متوقف شده است. همان گونه که در تصویر زیر ملاحظه می شود این توقف قیمت در سطح مقاومت ۹۳٫۷۹ بسیار مهم است زیرا  این موضوع به همراه الگوی سقف دو قلوی بوجود آمده در اطراف سطح ۹۷ می تواند روند کاهشی نفت خام را بیشتر به سمت پایین هدایت کند .

به باور ما قیمت نفت خام سبک آمریکا تمام آن چیزی که قبلا از سطح ۸۵٫۶۱ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) بدست آورده بود را به مرور زمان از دست خواهد داد. لازم به ذکر است که در نمودار زیر مشخص است که این حرکت برگشی در پنج موج صورت گرفته است که این خود می تواند مقدمه ی در جهت شروع چرخه ی بزرگتر  باشد.

بنابراین تا زمانیکه قیمت نفت خام سبک آمریکا پایین سطح مقاومت ۹۳٫۷۹ تثبیت شده است ، باید در انتظار کاهش مجدد به سوی سطح ۹۱٫۶۵ باشیم که این می تواند به سرعت گرفتن روند نزولی آن کمک بیشتری کند . در حرکت صعودی تنها تثبیت ۲ ساعته قیمت بالای سطح مقاومت ۹۳٫۷۹ موجب صعود به ۹۵ دلار/ بشکه می گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

 

قیمت نفت برنت دریای شمال نیز آماده شروع حرکت کاهشی مجدد به سوی ۱۰۱٫۰۸ دلار/ بشکه ( پایین ترین سطح روز پنجشنبه ) است و اکنون به نظر می رسد که فروشندگان کنترل بازار را در دست دارند زیرا چنین به نظر می رسد که حرکت اصلاحی روز گذشته از سطح ۱۰۱٫۰۸ در اطراف سطح مقاومت ۱۰۲٫۸۹ ( فیب ۵۰ درصدی از ۱۰۴٫۶۹ به ۱۰۱٫۰۸) تکمیل گردیده است.

از آنجایی که رسیدن قیمت به این سطح مقاومت در یک حرکت صورت گرفته است بنابراین خیلی بعید است که شاهد دومین حرکت برگشتی و اصلاحی قیمت نفت برنت باشیم. بررسی امواج الیوت نشان از این دارد که الگوی دو زیگزاگ در قالب هفت موج A-B-C-X-A-B-C شکل گرفته است که در تونل نزولی در جریان است.

به باور ما موج نزولی B که ما هم اکنون در این موج قرار داریم می تواند سرانجام تا سطح ۱۰۰ پایین آید که این هدف همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم بر روی ضلع پایینی خط روند تونل می باشد. در حرکت صعودی تنها نفوذ و تثبیت قیمت بالای سطح مقاومت ۱۰۲٫۸۹ موجب افزایش به ۱۰۴ دلار/ بشکه می شود. 

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت