تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

همچنان بر این باوریم که روند اصلی قیمت نفت خام سبک آمریکا نزولی است و از این رو ، کماکان مترصد برای رسیدن قیمت به سطوح مناسب برای ورود به پوزیشن فروش هستیم. هر چند دیروز شاهد حرکت اصلاحی قیمت نفت از سطح ۹۱٫۲۶ دلار/ بشکه بودیم اما تحلیل سطوح فیبوناچی نشان می دهد که منطقه مقاومت در ۹۳٫۴۹ قرار دارد و عدم توانایی در عبور از این سطح می تواند به کاهش مجدد قیمت به سوی ۹۱٫۶۵ بیانجامد.

از این رو ، حتی رسیدن به سطح ۹۳٫۴۹ فرصتی را برای ورود به پوزیشن های فروش فراهم خواهد آورد.  از این رو می بایست استاپهای فروش را در بالای ۹۴٫۰۰ قرار داد و  چنانکه اشاره کردیم ، این احتمال وجود دارد که با رسیدن قیمت به منطقه ۹۳٫۵۰ بار دیگر تقاضا برای فروش شکل خواهد گرفت و قیمت به سوی سطح ۹۱٫۶۵ از طریق شکست سطح ۹۲٫۶۴ کاهش می یابد در صورت افزایش ، تنها به شرط بسته شدن قیمت در بالای سطح ۹۴٫۰۰ ( سقف موج b) موجب شروع حرکت صعودی به سوی ۹۴٫۸۸ دلار/ بشکه است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

با توجه به تغییرات قیمت نفت برنت دریای شمال طی ۲۴ ساعت گذشته ، تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت ۱۰۲٫۴۹ دلار/ بشکه قرار دارد ، انتظار استمرار حرکت کاهشی را داریم و توجه داشته باشید که اگر قیمت به هر دلیلی به بالای سطح ۱۰۲٫۴۹ صعود کند، می تواند تا سطح ۱۰۳٫۱۵ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی ) دست یابد.

در هر صورت برای امروز همانگونه که در نمودار زیر مشخص است سطح رزیستنس و مقاومت بر روی خط فیب ۵۰ درصدی از کاهش ۱۰۵٫۳۱ ( بالاترین سطح روز ۲۰ مه ) به سطح ۹۹٫۶۶ ( پایین ترین سطح روز دوشنبه ) قرار دارد و عدم توانایی در عبور از این سطح نشان می دهد که حرکت کاهشی قیمت که از سطح ۱۰۵٫۳۱ شروع شده همچنان پایدار است.

به باور ما حرکت افزایشی اخیر که از سطح ۹۹٫۶۶ شروع شده بسیار تند و سریع اتفاق افتاده و از این رو بعید به نظر می رسد که شاهد استمرار این حرکت باشیم و به احتمال زیاد یک برگشت قیمت نفت برنت به سوی سطح حمایت ۱۰۰٫۹۹ را خواهیم داشت که این هدف بر روی سطح فیب ۲۳٫۶ درصدی و نزدیک به سطح ۱۰۱٫۰۸ ( پایین ترین سطح روز ۳۰ مه ) می باشد و در نمودار زیر نیز مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت