تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

روند حرکت فعلی قیمت نفت خام سبک آمریکا اندکی نامشخص است زیرا هنوز معلوم نیست که آیا حرکت برگشتی که از سطح ۹۱٫۲۶ دلار/ بشکه ( پایین ترین سطح روز دوشنبه ) آغاز گردیده کامل شده است یا خیر .

در حال حاضر با دو سناریوی احتمالی روبرو هستیم . اول آنکه این حرکت بازگشتی می تواند پس از آن روند نزولی آغاز شده از سطح ۹۷٫۱۱ ( بالاترین سطح روز ۲۰ مه ) به سوی ۹۰٫۰۳ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۸۵٫۶۱ به ۹۷٫۱۷) را بدنبال داشته باشد .

سناریوی دیگر آن است که این حرکت بازگشتی تبدیل به یک موج افزایشی شود که می تواند کل حرکت نزولی از سطح ۹۷٫۱۱ را جبران نماید که البته برای تایید این سناریو می بایست قیمت حتما در بالای سطح مقاومت ۹۴٫۸۸ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۹۷٫۱۱ به ۹۱٫۲۶ ) قرار گیرد.

به باور ما تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت ۹۴٫۸۸ و در درون تونل نزولی قرار دارد ، اکنون قیمت به سطوح مناسبی نزدیک می شود که بار دیگر حرکت کاهشی جدیدی را آغاز کند و از این جهت، می توان در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۹۲٫۳۸ اقدام به پوزیشن های فروش با هدف ۹۱٫۲۶ کرد زیرا شکست سطح ۹۲٫۳۸ نشاندهنده کامل شدن موج اصلاحی و برگشتی است و همین موضوع ، راه برای کاهش مجدد قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی نرخهای ۹۱٫۲۶ و ۹۰٫۰۳ دلار/بشکه هموار می سازد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در چارت قیمت نفت برنت دریای شمال تا زمانی که قیمت در زیر سطح مقاومت ۱۰۳٫۵۴ دلار/ بشکه است، فشار برای امتداد روند نزولی ادامه دارد اما اگر از این سطح عبور کند می تواند تا هدف ۱۰۴٫۴۶ افزایش یابد.

این سطح مقاومت همانگونه که در چارت پایین مشخص است بر روی خط فیب ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۰۵٫۹۴ ( بالاترین سطح روز ۷ مه ) به ۹۹٫۶۶ ( پایین ترین سطح روز دوشنبه ) تشکیل شده است و مقاومت بعدی نیز بر روی نرخ ۱۰۴٫۴۶ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی ) قرار دارد.

لازم به ذکر است که تنها در صورت بازگشت قیمت به پایین سطح ۱۰۲٫۸۰ ( سطح فیب ۵۰ درصدی ) احتمال شروع حرکت کاهشی به ۱۰۲٫۰۶ دلار/ بشکه وجود دارد. 

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت