تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم با توجه به اینکه حرکت اصلاحی از سطح ۹۱٫۲۶ دلار/ بشکه ( پایین ترین سطح روز دوشنبه ) تکمیل شده است قیمت آن مجدد به سوی این سطح کاهش یابد.

این تکمیل موج اصلاحی را عدم توانایی قیمت نفت خام در تثبیت روزانه بالای سطح مقاومت ۹۴٫۱۹ ( سطح فیب ۵۰ درصدی و ضلع بالایی خط روند تونل ) تایید کرده است.

نشانه های دیگر مبنی بر کاهش مستمر قیمت نفت خام دیده می شود که می توان به قرار گرفتن قیمت در درون تونل نزولی اشاره کرد و این موضوع بیانگر آن است که قیمت نفت خام می تواند دیر یا زود به سوی ضلع پایینی خط روند تونل کاهشی یعنی سطح ۹۰٫۰۳ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۸۵٫۶۱ به ۹۷٫۱۷ ) کاهش یابد.

در حرکت صعودی ، حتی در صورت شکست سطح مقاومت ۹۴٫۲۰  مقاومت بعدی قیمت بر روی سطح ۹۴٫۸۸ قرار گرفته است که تنها در صورت شکسته شدن این سطح می تواند به سوی ۹۵٫۷۳ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی ) افزایش یابد.  بنابراین اگر حرکت کاهشی نفت خام استمرار یابد و قیمت در درون تونل نزولی رسم شده تثبیت شود، می توان به انتظار کاهش مجدد تا سطح ۹۱٫۲۶ دلار/بشکه بود .  که در نمودار زیر دیده می شود

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال انتظار داریم که قیمت آن از سطح حمایت ۱۰۲٫۴۹ دلار/ بشکه عبور کند و تا سطح ۱۰۱٫۸۲ کاهش یابد. تحلیل سطوح فیبوناچی نشان می دهد که موج برگشتی اخیر قیمت از سطح ۹۹٫۶۶ ( پایین ترین سطح روز دوشنبه ) خلاف روند کاهشی کوتاه مدت از سطح ۱۰۵٫۳۱ ( بالاترین سطح روز ۲۰ مه ) می باشد زیرا این طور به نظر می رسد که حرکت اصلاحی در اطراف سطح مقاومت ۱۰۳٫۹۸ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی ) به پیک یا سقف قیمتی خود رسیده است.

مقاومت بعدی که موجب گردیده این منطقه مستحکم شود مماس با خط روند ضلع بالایی تونل کاهشی می باشد و حرکت کاهشی پی در پی قیمت از سطح ۱۰۴٫۰۷ ( بالاترین سطح روز چهارشنبه ) تاییدی بر کاهش مستمر قیمت نفت برنت در درون تونل نزولی می باشد.

بنابراین به باور ما قیمت نفت برنت بزودی به سطح ۱۰۲٫۴۹ کاهش می باید و حتی ممکن است از این سطح نیز عبور کند و در موج نزولی C تا هدف ۹۹ دلار/ بشکه ( ضلع پایینی تونل کاهشی ) سقوط کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت