تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت جهانی نفت خام سبک آمریکا با توجه به شکسته شدن سطح ۹۵٫۶۸ دلار/ بشکه و صعود قیمت به بالای این سطح ، می بایست در انتظار افزایش بیشتر قیمت باشیم و این نشان دهنده تقاضا برای خرید نفت است. از این رو انتظار می رود پس از اعلام آمار مثبت اشتغال روز جمعه از آمریکا ،  قیمت آن در طی معاملات امروز تا سطح ۹۷٫۰۴ صعود کند. با توجه به تشکیل الگوی صعودی، پیش بینی می کنیم چشم انداز نفت فعلا مثبت و صعودی باقی بماند.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که حرکت افزایشی اخیر از سطح ۸۵٫۶۱ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) در موج افزایشیC   صورت گرفته است و تحلیل سطوح فیبوناچی نیز نشان می دهد که قیمت جهانی نفت خام توانسته است که بالای سطح فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی افزایش یابد که در این صورت هدف بعدی ۹۷٫۰۴ ( سطح فیب ۵۰ درصدی) را نمایان می سازد.

لازم به ذکر است که ممکن است با عبور قیمت از سطح ۹۷٫۰۴ قیمت نفت خام حتی تا هدف بالاتری یعنی تا سطح ۹۸٫۴۰ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی) نیز تقویت شود . هر چند مشخص نیست که تا چه حد این موج C قدرت و توانایی افزایش را دارد اما از نظر تحلیل فیبوناچی می بایست یکی به یکی منتظر رسیدن به اهداف مورد نظر باشیم.

گفتنی است در شرایطی که قیمت به پایین سطح ۹۵٫۲۵ و ۹۵٫۰۰ کاهش یابد موقتا سناریوی افزایشی به سطح ۹۷٫۰۴ را با چالش مواجه می سازد اما تا آن زمان فعلا بهتر است منتظر افزایش و رسیدن قیمت جهانی نفت خام به سطح ۹۷٫۰۴ دلار/ بشکه باشیم که در چارت پایین به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال با توجه به اینکه قیمت آن از سطح مقاومت ۱۰۴٫۲۶ دلار/ بشکه عبور کرده و بالای آن تثبیت شده است، به احتمال زیاد شاهد ادامه روند صعودی تا سطح ۱۰۵٫۳۴ خواهیم بود. این سطح مقاومت بر روی خط فیب ۵۰ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده است که مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۰۵٫۹۴ ( بالاترین سطح روز ۷ مه ) میباشد.

به همین خاطر مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۰۵٫۳۴ قرار گرفته است که بر روی خط فیب ۶۱٫۸ درصدی واقع شده است. هر چند احتمال برگشت و یک پول بک قیمت به سطح ۱۰۴٫۲۶ بعید به نظر نمی رسد اما در صورتیکه شاهد کاهش شدید به سوی ۱۰۴٫۰۰ باشیم آن وقت است که موقتا می بایست در سناریوی افزایشی به سطح ۱۰۵٫۳۴ تجدید نظر کرد و سپس این سطح ۱۰۵٫۳۴ ننها در صورتیکه قیمت نفت برنت مجدد بتواند بالای سطح ۱۰۴٫۲۶ تثبیت شود محقق خواهد شد.

لازم به ذکر است که شکسته شدن سطح مقاومت ۱۰۵٫۳۴ فرصت خوبی را برای ادامه حرکت صعودی دیگر تا سطح ۱۰۶٫۶۸ دلار/ بشکه ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی ) ایجاد خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت