تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت جهانی نفت خام سبک آمریکا تحلیل روز گذشته همچنان معتبر است و همانطور که دیروز عرض کردم می تواند هدف ۹۷٫۰۴ دلار/ بشکه را نشانه بگیرد و این هدف را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح مقاومت ۹۵٫۶۸ تایید کرده است.

در چارت پایین به وضوح روشن است که حرکت افزایشی شروع شده از سطح ۸۵٫۶۱ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) در حال امتداد روند افزایشی است و انتظار داریم که در این موج C استمرار بیشتری داشته باشد و حتی ممکن است تا سطح ۹۸٫۴۰ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی ) افزایش یابد.

هر چند دیروز شاهد برگشت جزئی قیمت به زیر سطح ۹۵٫۶۸ بودیم اما مجدد توانست که به بالای این سطح افزایش یابد که این نشاندهنده تثبیت حرکت افزایشی است. لازم به ذکر است در صورتیکه قیمت نفت خام سبک آمریکا به زیر سطح ۹۵٫۲۵ ( پایین ترین سطح روز دوشنبه ) کاهش یابد ، می تواند هدف ۹۳٫۹۹ را نمایان سازد و تنها در این صورت است که می بایست در سناریوی افزایشی به سوی سطح ۹۷٫۰۴ تجدید نظر کرد .

با این حال باید توجه داشت که در نمودار ساعتی ، الگوی افزایشی در موج C تشکیل شده و اگر به همین صورت در بالای سطح ۹۵٫۶۸ تثبیت شود، انتظار صعود قیمت نفت خام سبک آمریکا تا نرخ ۹۷٫۰۴ دلار/ بشکه همچنان وجود خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

 

پس از حرکت کاهشی قیمت نفت برنت به محدوده خنثی ۱۰۳٫۱۷ الی ۱۰۴٫۲۶ چنین به نظر می رسد که قیمت در روند باریک و خنثی قرار گرفته است. حرکت نزولی اخیر از سطح ۱۰۵٫۰۱ ( بالاترین سطح روز ۷ ژوئن ) صرفا یک حرکت برگشتی به سوی خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۰۵٫۹۴ ( بالاترین سطح روز ۷ مه ) می باشد .

این حرکت خنثی همانگونه در چارت پایین مشخص است بین سطح فیب ۳۸٫۲ درصدی و فیب ۵۰ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است. در صورتیکه امروز قیمت نفت برنت موفق به تثبیت بالای سطح ۱۰۴٫۲۶ گردد ، می تواند هدف ۱۰۵٫۳۴ ( فیب ۶۱٫۸ درصدی ) را مشخص سازد.

این در حالی است که نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۰۳٫۱۷ زمینه را برای کاهش قیمت نفت برنت فراهم می سازد که همین موجب از سرگیری روند کاهشی خواهد شد و  تمامی آن چیزی که از سطح ۹۹٫۶۶ ( پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن ) بدست آورده بود مجدد از دست خواهد داد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت