تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

تغییر چندانی در روند حرکت قیمت جهانی نفت خام سبک آمریکا دیده نمی شود و  اکنون نیز می توان گفت تا حدی قیمت در روندی نامشخص قرار دارد. کاملا مشخص است که فعلا قیمت نفت خام سبک آمریکا در بین منطقه خنثی ۹۳٫۹۹ و ۹۵٫۶۸ دلار/ بشکه در نوسان است. استراتژی ما برای امروز خرید در بالای سطح ۹۵٫۶۸ و فروش در زیر سطح ۹۳٫۷۰ است.

در چارت پایین می بینیم که این محدوده خنثی در بین دامنه باریک سطح فیب ۲۳٫۶ درصدی و سطح فیب ۳۸٫۲ درصدی از موج صعودی C که از سطح ۹۱٫۲۶ ( پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن) شروع شده قرار گرفته است.

برای امروز چنانچه از پایین سطح حمایت ۹۳٫۹۹ شکسته شود و قیمت تا نرخهای پایین ۹۳٫۷۰ کاهش یابد می تواند هدف نزولی ۹۱٫۲۶ را مشخص سازد اما اگر در حرکت صعودی قیمت از سطح مقاومت ۹۵٫۶۸ عبور کند ، می تواند در موج C تا سطح ۹۷٫۰۴ ( فیب ۵۰ درصدی ) افزایش قیمت داشته باشد.

بنابراین برای امروز استراتژی معاملاتی فعلی می تواند اقدام به فروش در سطوح پایین ۹۳٫۹۹ و خرید در نرخهای بالای ۹۵٫۶۸ باشد . منتظر می مانیم تا یکی از این سطوح شکسته شوند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا نفت خام

تشدید جریان ریسک گریزی موجب کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال گردیده است و برای امروز انتظار داریم پس از شکسته شدن سطح حمایت ۱۰۱٫۸۷ دلار/ بشکه قیمت آن تا سطح ۱۰۱٫۱۳ پایین آید. همچنین تحلیل سطوح فیبوناچی سطح حمایت ۱۰۱٫۸۷ که بر روی خط فیب ۵۰ درصدی از موج نزولی C  قرار گرفته است را نشانه گرفته است .

با در نظر گرفتن طول موج قبلی A ( حرکت نزولی از سطح ۱۰۵٫۹۴ به ۹۹٫۶۶) می بایست منتظر لمس سطح ۱۰۱٫۸۷ و کاهش قیمت نفت برنت باشیم. حتی ممکن که قیمت نفت برنت در این موج نزولی C بتواند تا سطح ۹۸٫۷۳ ( سطح فیب ۱۰۰ درصدی ) کاهش یابد چرا که طول این موج برابر با طول موج A خواهد بود.

لازم به ذکر است که در حرکت صعودی عبور قیمت از سطح مقاومت ۱۰۳٫۰۴ موجب توقف حرکت صعودی در اطراف سطح مقاومت بعدی یعنی سطح ۱۰۳٫۵۳ دلار/ بشکه ( فیب ۲۳٫۶ درصدی ) خواهد شد. 

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت