تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

خوب دیروز قیمت جهانی نفت خام سبک آمریکا موفق به شکست سطح مقاومت ۹۵٫۶۸ دلار/ بشکه و صعود تا سطح ۹۶٫۴۵ شد و برای امروز انتظار داریم تا زمانیکه قیمت بالای منطقه ۹۴٫۴۵ قرار دارد ، مجدد به نرخهای بالا دست یابد اما چنانچه به زیر ۹۵ کاهش یابد می بایست در سناریوی افزایشی تجدید نظر کرد.

کاهش بازارهای سهام ( مخصوصا سقوط شدید امروز صبح شاخص اصلی نیکی ژاپن ) و ادامه شرایط ریسک گریزی در بازارهای مالی آسیا فعلا بر روی قیمت نفت سنگینی می کند و به همین خاطر نفت هنوز نتوانسته است به هدف ۹۷٫۰۴ دست یابد.

به هر حال سطح مقاومتی که بر روی خط فیب ۳۸٫۲ درصدی بود شکسته شده و همچنان در موج افزایشی C قرار داریم که این موج از سطح ۹۱٫۲۶ ( پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن ) شکل گرفته است و مقاومت بعدی بر روی خط فیب ۵۰ درصدی یعنی سطح ۹۷٫۰۴ می باشد.

در حرکت نزولی نیز شکسته شدن سطح ۹۴٫۴۵ می تواند منجر به ادامه حرکت اصلاحی شروع شده از سطح ۹۶٫۳۹  به سوی ۹۳٫۲۰ و ۹۱٫۳۵ دلار/ بشکه گردد. اما باید توجه داشت آنچه در روزهای اخیر حرکت بازار جهانی نفت را تحت تاثیر قرار داده است، تحولات در بازار سهام آمریکا است و تغییرات در این بازار می تواند تصویر روشن تری از ماهیت حرکت قیمت نفت خام سبک آمریکا روشن کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا سطح ۱۰۴٫۲۶ دلار/بشکه افزایش یابد که این هدف را بررسی الگوی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است حرکت کاهشی اخیر از سطح ۱۰۵٫۰۱ ( بالاترین سطح روز ۷ ژوئن ) کاملا برگشت کرده است که نشاندهنده الگوی مسطح یا فلت بین محدوده خنثی بوجود آمده بین ۱۰۱٫۸۲ الی ۱۰۵٫۰۱ است و معمولا این پترن شامل سه موج با طول یکسان می باشد.

دومین موج یعنی موج b سطح مقاومت ۱۰۴٫۲۶ را لمس کرده است که این سطح بر روی خط فیب ۷۶٫۴ درصدی از کاهش ۱۰۵٫۰۱ به ۱۰۱٫۸۲ واقع شده است و با در نظر گرفتن این موضوع که این موج می تواند به اندازه ی طول موج قبلی یعنی موج a حرکت کند بنابراین می بایست منتظر رسیدن قیمت به سطح ۱۰۴٫۲۶ باشیم. در حرکت نزولی تنها در صورت شکست سطح ۱۰۲٫۹۰ می تواند بیانگر تکمیل موج b و شروع موج نزولی c به سوی ۱۰۱٫۸۲ دلار/ بشکه باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت