تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و نفت برنت دریای شمال بازار لندن 

روند افزایشی قیمت جهانی نفت خام سبک آمریکا همچنان پایدار است و سطح حمایت ۹۳٫۹۹ دلار/ بشکه ( فیب ۲۳٫۶ درصدی) مانع از هر گونه حرکت کاهشی شده است و همانطور که چارت زیر می بینیم قیمت در حال رسیدن به سطح ۹۷٫۰۴ است. چنانکه روز گذشته نیز اشاره شد، شکسته شدن این سطح می تواند نشانه ای از شروع موج صعودی دیگر برای قیمت باشد.

با این تفاسیر انتظار می رود که روند صعودی تا سطح ۹۷٫۰۴ ادامه یابد و پس از آن ، هدف رسیدن به سطوح ۹۷٫۳۳ و ۹۸٫۴۰ خواهد بود. از دیدگاه تحلیل تکنیکال و طبق قواعد امواج الیوت هم اکنون در موج بزرگ C از چرخه اصلی قرار داریم لذا خرید راهبرد غالب است. از این رو براساس آنچه گفته شد قیمت جهانی نفت خام با احتمال افزایش تا محدوده ۹۷٫۰۴ همراه است .

در صورتیکه سطح ۹۷٫۰۴ رو به بالا شکسته شود ، این به منزله ادامه موج C الیوت خواهد بود که می تواند تا محدوده ذکر شده ادامه پیدا کند. انجام معاملات روزانه مطلوب نظر است و در سطوحی که گفته شد، احتمال شروع حرکتهای افزایشی بیشتر به نظر می رسد. بنابراین بهتر آن است که حرکات نفت را در نمودار روزانه نگاه کنیم و این همان وضعیتی است که طی روزهای گذشته برای قیمت نفت خام سبک آمریکا گفته بودیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و همچنان پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا سطح ۱۰۵٫۰۱ دلار/بشکه افزایش یابد که این هدف را بررسی الگوی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده است. با نگاهی به نمودار ۱ ساعته ، می توان دید که قیمت نفت برنت به حرکت صعودی خود ادامه داده و بخوبی از سطح مقاومت ۱۰۴٫۲۶ (فیب ۷۶٫۴ درصدی) عبور کرده است.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است حرکت کاهشی اخیر از سطح ۱۰۵٫۰۱ ( بالاترین سطح روز ۷ ژوئن ) کاملا برگشت کرده است که نشاندهنده الگوی مسطح یا فلت بین محدوده خنثی بوجود آمده بین ۱۰۱٫۸۲ الی ۱۰۵٫۰۱ است و معمولا این پترن شامل سه موج با طول یکسان می باشد.

دومین موج یعنی موج b در آستانه فتح سطح مقاومت ۱۰۵٫۰۱  است که این سطح بر روی خط فیب ۱۰۰ درصدی واقع شده است و با در نظر گرفتن این موضوع که این موج می تواند به اندازه ی طول موج قبلی یعنی موج a حرکت کند بنابراین می بایست منتظر رسیدن قیمت به سطح ۱۰۵٫۰۱ باشیم.  همانطور که دیروز نیز عرض کردم در حرکت نزولی تنها در صورت شکست سطح ۱۰۲٫۹۰ می تواند بیانگر تکمیل موج b و شروع موج نزولی c به سوی سطح ۱۰۱٫۸۲ دلار/ بشکه باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت