تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

در شرایطی امروز به جلسه FOMC نزدیک می شویم که قیمت نفت خام سبک آمریکا در بازار های جهانی از ۹۸٫۴۰ دلار/ بشکه گذشته است و همانطور که دیروز پیش بینی کردیم قیمت کاملا در بالای این سطح مقاومت قرار گرفته است .

حرکت صعودی که از سطح ۹۱٫۲۶ ( پایین ترین سطح روز سوم ژوئن ) شروع شده کماکان در موج افزایشی C پایدار است و حرکت صعودی روز گذشته ، موجب صعود قیمت به بالای سطح ۹۸٫۷۴  گردید. تشکیل جلسه بانک مرکزی ایالات متحده مهمترین خبر امشب می باشد که سرنوشت نفت و سایر بازار های مالی را در دست دارد .

از نظر تحلیل تکنیکی روند صعودی چند هفته ای که همراستا تا سطح مقاومت ۱۰۰٫۰۹ است اکنون در حال تشکیل یک الگوی صعودی است که همچنان هدف ۱۰۰٫۰۹ که بر روی خط فیب ۷۶٫۴ درصدی قرار دارد را نمایان می سازد.

در همین حال، سطح حمایت قیمت بر روی نرخ ۹۸٫۴۰ و پس از آن در سطح ۹۷٫۳۵ قرار دارد. بنابراین برای امروز اندیکاتورهای مومنتوم نشان می دهند که قیمت همچنان در مسیر افزایشی است و بنابراین شروع حرکت صعودی می تواند قیمت را به سطح ۱۰۰٫۰۹ دلار/ بشکه برساند که در نمودار زیر مشخص است .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

همانطور که در نمودار ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال مشاهده می شود قیمت در مسیر صعودی در حرکت است و تا کنون قادر به تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۱۰۵٫۳۴ دلار/ بشکه شده است . در حرکت افزایشی همانطور که در چارت زیر می بینیم شکسته شدن سطح ۱۰۶٫۶۸ ( فیب ۷۶٫۴ درصدی ) و صعود قیمت به بالای آن برای شروع حرکت صعودی تا سطح ۱۰۸٫۸۵ لازم است.

از این رو فعلا با توجه به تحولات تکنیکی و بنیادی و افزایش تنش در منطقه خاورمیانه مخصوصا سوریه معامله گران برای انجام معاملات به خرید بیشتر نفت برنت می پردازند و براساس آنچه که گفتیم شکسته شدن سطح ۱۰۶٫۶۸ حرکت صعودی قیمت نفت برنت را به جریان خواهد انداخت.

 بنابراین شکست سطح مقاومت ۱۰۶٫۶۸ دلار/ بشکه می تواند محکی برای سنجش این تغییر باشد هرچند که در حال حاضر، بازارها در انتظار نتایج نشست FOMC هستند که امشب اعلام خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت