تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

سرانجام دیشب اتفاقی که بازار در انتظار آن بود رخ داد و بانک مرکزی آمریکا به خروج از استراتژیهای مرتبط با سیاستهای انبساطی و کاهش میزان خرید اوراق قرضه اشاره کرد که همین موجب سقوط بازارها گردید و تمایل سرمایه گذاران به فروش نفت معطوف گشت و قیمت نفت خام سبک آمریکا پس از رسیدن به نزدیکی سطح ۹۹٫۲۰ دلار/ بشکه تا این لحظه در روند کاهشی قرار گرفته است .

در واقع پس از صعود قیمت به بالای سطح ۹۹ در روز گذشته، قیمت پس از انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا به زیر سطح ۹۷٫۰۴ کاهش یافت و باید به این نکته اشاره کنیم که روند حرکت صعودی در موج C که قبلا از سطح ۹۱٫۲۶ شروع شده بود پایان یافته است.

برای امروز با در نظر گرفتن این موضوع که قیمت به زیر سطح ۹۷٫۰۴ کاهش یافته است می توان انتظار کاهش بیشتر قیمت نفت خام سبک آمریکا را به ۹۶٫۱۰ ( فیب ۶۱٫۸ درصدی از ۹۱٫۲۶ به ۹۹٫۲۰) داشت. بنابراین  در حرکت نزولی ، باید به انتظار شکسته شدن سطح ۹۶٫۱۰ بود که در این صورت ، روند نزولی شدت گرفته و به انتظار فرود قیمت به سوی ۹۵٫۲۰ دلار/ بشکه می مانیم. 

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

روز گذشته ، با پایان نشست بانک مرکزی آمریکا تغییرات نزولی در وضعیت قیمت نفت برنت دریای شمال بوجود آمد و همانطور که در نمودار زیر می بینید با عدم توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۱۰۶٫۶۸ دلار/ بشکه با کاهش قیمت مواجه شد و به زیر سطح ۱۰۵٫۳۴ نزول کرد و هم اکنون نیز در تلاش برای عبور از سطح ۱۰۴٫۲۴ است . چنانچه بتواند به زیر این سطح کاهش یابد می تواند به ۱۰۳ و ۱۰۲ پایین آید.

 از این رو برای امروز روند حرکت کاملاً به نزولی تبدیل شده است زیرا حرکت اصلاحی قادر به تثبیت در بالای نرخ ۱۰۶٫۶۸ نگردید و حرکت شدید نزولی بیانگر آن است که قیمت روز گذشته به سطوح اشباع خرید رسیده بود و سطح مهم بعدی، سقوط تا زیر نرخهای ۱۰۴٫۲۶ است که در نتیجه، پایان روند صعودی در موج C را تکمیل خواهد کرد. با این اوصاف برای امروز انتظار می رود حرکت کاهشی ادامه یابد و قیمت نفت برنت دریای شمال به نرخهای نزولی پایین تری برسد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت