تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

پس از سخنرانی ریس بانک مرکزی آمریکا موج جدیدی از ریسک گریزی و فروش دارایی های پرریسک (نظیر سهام و کالا ) وارد بازارهای مالی شده است . قیمت نفت خام سبک آمریکا در روندی نزولی در حرکت است و با تثبیت قیمت در زیر نرخ ۹۶ دلار/ بشکه ، حرکت نزولی شدت بیشتری گرفته است.  

هدف بعدی همانطور که در نمودار زیر مشخص است رسیدن به خط روند رسم شده یعنی در حدود ۹۳٫۷۰ می باشد که برای این منظور می بایست قیمت حتما به زیر سطح ۹۴٫۶۰ ( پایین ترین سطح روز گذشته ) کاهش یابد.

در حال حاضر، تمایلات فروش نفت که همراستا با این خطوط تکنیکی است مانع ادامه هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی خواهد شد و هنوز هم به نظر می رسد که بازار به شدت متمایل به فروش نفت با اهداف ۹۳٫۷۰ و ۹۲٫۶۰ است.در حرکت اصلاحی نیز اکنون منطقه ۹۷٫۰۴ الی ۹۷٫۲۵ مانع از هر افزایشی خواهد شد.

هنوز هم روند نزولی پایدار است و از این رو همچنان پوزیشن های فروش باقی خواهند ماند و در کوتاه مدت انتظار سقوط قیمت وجود دارد در واقع ، با توجه به حاکم بودن روند نزولی ، ترجیح می دهیم که همچنان در این مسیر همراه روند نزولی باشیم. بدین ترتیب حتی در صورت برگشت قیمت به بالای ۹۶ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش با هدف اولیه ۹۳٫۷۰ دلار/ بشکه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

هر بشکه نفت برنت دریای شمال روز گذشته در زیر سطح ۱۰۳ دلار/ بشکه بسته شد که این میزان قیمت نسبت به قیمت اوایل هفته بیش از ۳ دلار کاهش را نشان می‌دهد. کاهش قیمت نفت برنت از روز چهارشنبه به ‌واسطه سیگنال ریس بانک مرکزی آمریکا به توقف سیاست‌های انبساطی و کاهش در برنامه خرید اوراق قرضه در ایالات متحده آغاز شد و همچنان نیز این روند کاهشی ادامه دارد.

اگر خاطرتان باشد در تحلیل های قبلی گفتیم که در نمودار نفت برنت تا عدم شکست کامل سطح ۱۰۶٫۶۸ نبایستی به فکر صعود بیشتر قیمت بود و در شکل زیر نمودار ۱ ساعته قیمت نفت برنت را مشاهده می نمایید که نشاندهنده تکمیل موج افزایشی C می باشد.

در این نمودار یک روند نزولی از سطح ۱۰۶٫۶۸ مشاهده می نمایید که در این اواخر هفته با شدن یافتن روند نزولی حتی سطح ۱۰۲ را شکسته است و زمینه تشکیل یک الگوی نزولی را تا سطح ۹۹٫۶۶ دلار/ بشکه فراهم کرده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت