تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

در نمودار ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا کاملا به وضوح مشخص است که حرکت کاهشی آغاز شده از سطح ۹۹٫۰۱ دلار/ بشکه در پنج موج شکل گرفته است که نشان دهنده استمرار روند کاهشی قیمت است و ما هم اکنون در موج نزولی (۳) قرار داریم. 

چنانکه در گزارشهای قبلی نیز اشاره کردیم، این احتمال وجود دارد که با رسیدن قیمت به سطح مقاومت ۹۶٫۲۰ بار دیگر تقاضا برای فروش شکل گیرد و قیمت نتواند بالای این سطح تثبیت شود و از نزدیکی این منطقه مجدد تحت فشارهای نزولی قرار گیرد .

از این رو می بایست استاپهای فروش را در بالای ۹۶٫۲۰ قرار داد و منتظر کاهش قیمت به سوی ۹۳٫۵۴ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی ) بود و اکنون با توجه به قرار گرفتن قیمت در پایین سطح ۹۵٫۵۵ فرصت برای بازگشت و گرفتن پوزیشن های فروش مناسب فراهم می شود.

با توجه به گمانه زنی ها در مورد کاهش زود هنگام میزان خرید اوراق قرضه توسط بانک مرکزی آمریکا و انتشار خبرهایی حاکی از تشدید بحران نقدینگی در چین و از سوی دیگر تقویت مستمر ارزش جهانی ایندکس دلار آمریکا، روند کاهشی نفت ادامه خواهد یافت.

قیمت نفت خام سبک آمریکا پس از اظهارات برنانکی رئیس بانک مرکزی آمریکا مبنی بر کاهش سیاستهای انبساطی پولی در موج کاهشی قرار گرفته و به احتمال زیاد تا زمانیکه پایین منطقه ۹۵٫۵۵ و ۹۶٫۲۰ قرار گرفته است ، در آینده نزدیک وارد کانال نزولی به زیر سطوح  ۹۳٫۵۴ و ۹۱٫۸۹ دلار/ بشکه خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت

با نگاهی دقیق تر به نمودار پایین قیمت نفت برنت دریای شمال متوجه می شویم که موج C به سه موج کوچکتر یعنی موجهای a, b, c تقسیم شده است که موج c به سوی سطح ۸۹٫۵۴ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی ) در حال کاهش است که نزدیک به سطح ۸۸٫۴۹ می باشد که البته این منطقه همانطور که دیروز اشاره کردیم در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده قابل دسترس خواهد بود.

همچنین در نمودار می بینیم که قیمت در یک الگوی افزایشی گوه (Wedge) شکل گرفته است که با توجه به حرکت کاهشی کوتاه مدت از سطح ۱۱۹٫۱۷ ( بالاترین سطح روز ۸ فوریه ) هر دو یک الگوی پرچم نزولی را بوجود آورده اند که هدف ۹۵٫۴۵ ( سطح فیب ۵۰ درصدی) را مشخص می سازد.

بنابراین با توجه به موارد اشاره شده در روزها و هفته های آینده برای قیمت نفت برنت دریای شمال منتظر کاهش به سوی هدف ۹۵٫۴۵ و حتی نرخهای پایین تر هستیم. در میان مدت سطح مقاومت بر روی منطقه ۱۰۶٫۶۷ دلار/ بشکه قرار دارد که مانع از هر گونه حرکت اصلاحی افزایشی خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت