تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

تغییر خاصی در روند نفت خام سبک آمریکا دیده نمی شود و قیمت همچنان مابین نرخهای ۹۳٫۵۴ و ۹۶٫۲۰ دلار/ بشکه در نوسانات است روز گذشته میزان ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا اعلام شد که در لحظه انتشار خبر موجب ریزش قیمت تا سطح ۹۳٫۷۰ شد اما پس از عدم توانایی در شکست سطح حمایت ۹۳٫۵۴ دوباره به سوی نرخهای بالای ۹۶٫۰۰ افزایش یافت .

اما در نمودار پایین می بینیم که هنوز موفق به شکست سطح مقاومت ۹۶٫۲۰ نشده است و این روند خنثی بین سطوح ۹۳٫۵۴ و ۹۶٫۲۰ همچنان پایدار است.  شکست یکی از این سطوح فرصتی مناسب برای ورود به پوزیشن محسوب می شود.

اگر حرکت صعودی قادر به تثبیت قیمت در بالای سطح ۹۶٫۲۰ باشد، مقاومت های بعدی به ترتیب بر روی نرخهای ۹۶٫۷۰ و ۹۷٫۳۰ خواهد بود اما اگر قیمت به زیر نرخ ۹۳٫۵۴ سقوط کند، هدف بعدی سقوط تا سطح ۹۱٫۸۹ خواهد بود و پس از آن نیز قیمت تا سطح ۸۹٫۲۳ سقوط خواهد کرد.  

بنابراین در حال حاضر انتظار می رود حرکت قیمت در روندی خنثی بین ۹۳٫۵۴ و ۹۶٫۲۰ ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح مقاومت یا حمایت بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری که مشخص شده ادامه یابد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و گزارش قبلی همچنان معتبر است و همانطور که قبلا اشاره کردیم با نگاهی دقیق تر به نمودار پایین قیمت نفت برنت دریای شمال متوجه می شویم که موج C به سه موج کوچکتر یعنی موجهای a, b, c تقسیم شده است که موج c به سوی سطح ۸۹٫۵۴ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی ) در حال کاهش است که نزدیک به سطح ۸۸٫۴۹ می باشد که البته این منطقه همانطور که در چشم انداز میان مدت اشاره کردیم در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده قابل دسترس خواهد بود.

همچنین در نمودار می بینیم که قیمت در یک الگوی افزایشی گوه (Wedge) شکل گرفته است که با توجه به حرکت کاهشی کوتاه مدت از سطح ۱۱۹٫۱۷ ( بالاترین سطح روز ۸ فوریه ) هر دو یک الگوی پرچم نزولی را بوجود آورده اند که هدف ۹۵٫۴۵ ( سطح فیب ۵۰ درصدی) را مشخص می سازد.

بنابراین با توجه به موارد اشاره شده در روزها و هفته های آینده برای قیمت نفت برنت دریای شمال منتظر کاهش به سوی هدف ۹۵٫۴۵ و حتی نرخهای پایین تر هستیم. در میان مدت سطح مقاومت بر روی منطقه ۱۰۶٫۶۷ دلار/ بشکه قرار دارد که فمانع از هر گونه حرکت اصلاحی افزایشی خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت