تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطح ۹۵٫۰۹ دلار/ بشکه کاهش یابد که این هدف را بررسی امواج الیوت و قرار گرفتن قیمت در موج نزولی ۳ یا موج c تایید کرده است.

این سیر نزولی قیمت در واقع ادامه ی همان حرکت کاهشی قبلی است که از سطح ۹۹٫۰۱ ( بالاترین سطح روز ۱۹ زوئن ) آغاز شده است و این موج نزولی ۳ یا موج c هدف ۹۵٫۰۹ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۹۹٫۰۱ به ۹۲٫۶۷ ) را نشانه گرفته است.

با توجه به نمودار زیر جبهه فروش در حال قدرت گرفتن برای کاهش قیمت به سوی ضلع پایینی خط روند کانال یعنی سطح ۹۵٫۰۹ می باشد. به باور ما این موج نزولی طولانی تر از موج قبلی ۱ می باشد و حتی ممکن است در روزهای آتی به زیر نرخ ۹۲٫۶۷ کاهش یابد. همچنین در نمودار زیر می بینیم که قیمت نفت خام در نرخ ۹۷٫۵۱ ( خط فیب ۷۶٫۴ درصدی ) و سطح ۹۷٫۸۰ با مقاومت بسیار مستحکمی مواجه است.

بنابراین سطح مقاومت قوی بر روی این منطقه (۹۷٫۵۱ الی ۹۷٫۸۰)  تشکیل شده و تنها به شرط نفوذ قیمت و تثبیت حداقل ۲ ساعت به بالای این نرخ ، می بایست در سناریوی نزولی تجدید نظر کرد.

لازم به ذکر است که در حرکت کاهشی در صورت تثبیت قیمت در پایین سطح ۹۵٫۰۹ و از آنجایکه پس از آن سطح حمایت خاصی در مقابل نفت خام سبک آمریکا نخواهد بود، امکان کاهش بیشتر نیز تا سطح ۹۲٫۶۷ دلار/ بشکه وجود خواهد داشت که در نمودار زیر در موج نزولی ۳ یا موج c مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم قیمت آن مجدد سطح ۹۹٫۶۷ دلار/ بشکه ( پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن ) را لمس کند زیرا چنین به نظر می رسد حرکت اصلاحی که از این سطح آغاز شده تکمیل گردیده است.

این حرکت اصلاحی و بازگشتی در موج ۲ یا موج b شکل گرفته است که بسیار موج ضعیفی می باشد و کاملا مشخص است که در اطراف منطقه مقاومت ۱۰۳٫۱۵ ( سطح فیب ۵۰ درصدی از ۱۰۶٫۶۲ به ۹۹٫۶۷ ) به پیک قیمت یا سقف قیمت رسیده است.

به باور ما قیمت نفت برنت در این موج کاملا برگشت خواهد کرد و در موج نزولی ۳ یا موج c به سوی هدف ۹۹٫۶۷ کاهش می یابد. لازم به ذکر است که در حرکت صعودی ، حتی چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۰۳٫۱۵ برسد انتظار داریم که در اطراف سطح ۱۰۳٫۹۷ ( خط فیب ۶۱٫۸ درصدی ) متوقف شود.

بنابراین همانطور که در بالا اشاره کردیم اکنون که قیمت به انتهای موج ۲ یا موج b رسیده انتظار میرود از همین محدوده کاهش قیمت به سوی ۹۹٫۶۷ دلار/ بشکه داشته باشیم که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت