تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

در قیمت نفت خام سبک آمریکا با توجه به اینکه دیروز سطح مقاومت ۹۷٫۵۱ دلار/ بشکه کاملا شکسته شد ، خریداران می توانند تا حدی به استمرار حرکت صعودی امیدوار باشند و برای امروز انتظار داریم که قیمت آن تا سطح ۹۹٫۰۱ افزایش یابد.

در نمودار زیر مشخص است که سطح مقاومت بر روی ۹۷٫۵۱ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از کاهش ۹۹٫۰۱ به ۹۲٫۶۷ ) تشکیل شده بود و با توجه به اینکه قیمت از سطح ۹۷٫۵۱ عبور کرده است ، تا سطح ۹۹٫۰۱ هیچ مانع جدی در برابر قیمت نفت خام وجود ندارد.

یافتن دلیل برای موج افزایشی دیروز کاری دشوار است زیرا هنوز مشخص نیست که آیا این حرکت افزایشی در واقع ادامه ی همان سیر افزایشی کوتاه مدتی است که از سطح ۹۲٫۶۷ شروع شده است یا خیر ؟  

در صورت ادامه حرکت افزایشی، سطح مقاومت بعدی نرخ ۹۹٫۰۱ است و چنانچه این سطح نیز شکسته شود می تواند موجب صعود قیمت نفت خام به سوی ۱۰۰٫۰۹ گردد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده است. از سوی دیگر چنانچه قیمت نفت خام به زیر ۹۷٫۵۱ دلار/ بشکه کاهش یابد موجب بازگشت و توقف حرکت افزایشی خواهد شد. 

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

سیگنال امروز قیمت نفت برنت دریای شمال با توجه به صعود روز گذشته اندکی مبهم و پیچیده است زیرا حرکت دیروز موجب گسترش موج برگشتی و اصلاحی از سطح ۹۹٫۶۷ دلار/ بشکه ( پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن ) گردید. به باور ما این موج می تواند بزودی در زیر سطح مقاومت ۱۰۶٫۶۲ به پایان برسد.

در همین حال بررسی امواج الیوت نشان می دهد که چرخه امواج پنج موجی که از سطح ۹۹٫۶۷ شروع شده در نزدیکی سطح مقاومت ۱۰۳٫۹۷ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۰۶٫۶۲ به ۶٫۶۷)  تکمیل گردیده است.

در هر صورت برای اطمینان از جهت بعدی قیمت می بایست منتظر شکست یکی از سطوح ۱۰۳٫۹۷ یا پایین ترین سطح روز دوشنبه یعنی ۱۰۱٫۶۳ باشیم تا حرکت بعدی قیمت نفت برنت مشخص گردد.

بنابراین در حال حاضر انتظار می رود که حرکت قیمت در روندی خنثی ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح ۱۰۳٫۹۷ یا ۱۰۱٫۶۳ دلار/ بشکه بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت