تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

نگرانی خریداران سوخت فسیلی به خرید نفت خام از کشورهای خاورمیانه و کاهش شدید موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا باعث شد تا قیمت نفت خام سبک آمریکا از مرز ۱۰۰ دلار/ بشکه عبور کند و به بالای ۱۰۲ افزایش یابد که این سطح در ۱۴ ماهه گذشته تاکنون سابقه نداشته است.

از سوی دیگر نا آرامی های مصر و افزایش تنش در خاورمیانه مخصوصا در مصر و لیبی از جمله دلایل اصلی افزایش قیمت نفت می باشند و علیرغم صعود این چند روزه اخیر هنوز به منطقه اشباع نرسیده و به نظر می رسد که این روند تا منطقه ۱۰۲٫۸۲ حفظ شود .

نمودار قیمتی نفت خام سبک آمریکا همانطور که در نمودار پایین مشخص است وارد موج افزایشی در موج C شده است و انتظار داریم که این موج را در محدوده نزدیکی سطح ۱۰۲٫۸۲ دلار/ بشکه به اتمام برساند که این منطقه می تواند سقف قیمت محسوب شود مخصوصا اگر قیمت به زیر ۱۰۰ کاهش یابد که آن وقت می توان نسبت به تشکیل سقف در اطراف سطح ۱۰۲٫۸۲ تا حدود زیادی اطمینان حاصل کرد.

آنچه که برای امروز به نظر می رسد فعلا با توجه به نمودار زیر و شکست سطح مقاومت ۱۰۰٫۰۹ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی ) هدف بعدی دسترسی قیمت به سطح ۱۰۲٫۸۲ می باشد .

از دیدگاه امواج الیوت ، این موج C از سطح ۹۱٫۲۶ ( پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن ) شروع شده است و به باور ما این موج آخرین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۸۵٫۶۱ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) بازار نفت را تحت الشعاع خود قرار داده است و به احتمال زیاد در اطراف نزدیکی منطقه ۱۰۲٫۸۲ به پیک یا سقف خود خواهد رسید.

نموار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در قیمت نفت برنت دریای شمال همانگونه که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید پس از شکست سطح مقاومت ۱۰۳٫۹۵ دلار/ بشکه قیمت در حال افزایش به سوی سطح ۱۰۶٫۵۹ ( بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن ) است .

حرکت صعودی قدرتمند روز گذشته نشان داد که حرکت افزایشی اخیر که از سطح ۹۶٫۷۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) شروع شده است احتمالا امتداد بیشتری یابد .

با توجه به قرار گرفتن قیمت در موج پر قدرت C این حرکت افزایشی می تواند تا هدف ۱۰۶٫۵۹ ( نزدیکی به سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی در نرخ ۱۰۶٫۶۹) صعود نماید.

تحلیل سطوح فیبوناچی از کاهش ۱۰۶٫۵۹ به ۹۹٫۶۷ بیانگر آن است که قیمت به راحتی توانسته است که از سطح مقاومت ۱۰۳٫۹۵ ( خط فیب ۶۱٫۸ درصدی ) عبور کند. چنانچه قیمت بتواند به بالای سطح ۱۰۶٫۶۹ برسد هدف صعودی بعدی سطح ۱۰۸٫۸۶ دلار/ بشکه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت