تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز بازار آمریکا به دلیل روز استقلال تعطیل است و نوسانات چندانی در قیمت نفت خام سبک آمریکا شاهد نخواهیم بود اما با این حال دلیلی برای تغییر تحلیل روز قبل وجود ندارد و نا آرامی های مصر و افزایش تنش در خاورمیانه مخصوصا در مصر و لیبی از جمله دلایل اصلی افزایش قیمت نفت می باشند و علیرغم صعود این چند روزه اخیر هنوز به منطقه اشباع نرسیده و به نظر می رسد که این روند همانطور که دیروز گفتیم می تواند تا منطقه ۱۰۲٫۸۲ حفظ شود .

کاملا در نمودار نفت خام سبک آمریکا مشخص است که قیمت وارد موج افزایشی در موج C شده است و انتظار داریم که این موج را در محدوده نزدیکی سطح ۱۰۲٫۸۲ دلار/ بشکه به اتمام برساند که این منطقه می تواند سقف قیمت محسوب شود مخصوصا اگر قیمت به زیر ۱۰۰ کاهش یابد که آن وقت می توان نسبت به تشکیل سقف در اطراف سطح ۱۰۲٫۸۲ تا حدود زیادی اطمینان حاصل کرد.

آنچه که  به نظر می رسد فعلا با توجه به نمودار زیر و شکست سطح مقاومت ۱۰۰٫۰۹ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی ) هدف بعدی دسترسی قیمت به سطح ۱۰۲٫۸۲ می باشد .

از دیدگاه امواج الیوت ، این موج C از سطح ۹۱٫۲۶ ( پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن ) شروع شده است و به باور ما این موج آخرین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۸۵٫۶۱ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) بازار نفت را تحت الشعاع خود قرار داده است و به احتمال زیاد در اطراف نزدیکی منطقه ۱۰۲٫۸۲ به پیک یا سقف خود خواهد رسید.

فردا نیز آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) اعلام می شود که تاثیر زیادی بر روی قیمت نفت خواهد داشت و چنانچه می دانیم بازار به سنت همیشگی خود قبل از اخبار بسیار مهم در روندی خنثی خود ادامه می دهد و به انتظار اعلام خبر باقی خواهد ماند.

نموار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

همانطور که دیروز گفتیم هدف ۱۰۶٫۵۹ دلار/ بشکه برای قیمت نفت برنت دریای شمال همچنان معتبر است و قیمت در موج افزایشی C در حال افزایش است. از نظر تحلیل تکنیکی این سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۹۶٫۷۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) شروع شده است و در مقایسه با موج قبلی این موج C از نظر طولی بزرگتر از موج A  اما از نظر زمانی کوتاهتر خواهد بود.

تحلیل سطوح فیبوناچی نشان می دهد که سقف این موج C می تواند در حدود سطح ۱۰۸٫۸۶ ( خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی ) باشد اما برای رسیدن به این هدف می بایست حتما از سطح مقاومت اصلی ۱۰۶٫۶۹ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی ) عبور کند.

به هر حال این سطح مقاومت به همراه رزیستنس دیگری در سطح ۱۰۶٫۶۷ ( بالاترین سطح روز ۱۷ ژوئن ) مواجه است که این منطقه مقاومت را مستحکم کرده است و به باور ما هنگامی که قیمت نفت برنت به این منطقه برسد احتمالا شاهد ایجاد برگشت و یک حرکت اصلاحی خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت