تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم با توجه به وضعیت مصر و از آنجایی که این موضوع بی ثباتی شدیدی را در بازار‌های نفتی ایجاد کرده است ، همچنان با افزایش روبرو شود و قیمت آن تا هدف بعدی ۱۰۵٫۵۵ دلار/ بشکه افزایش یابد که در نمودار زیر مشخص است.

همچنین نگرانی ها از بسته ‌شدن کانال سوئز به تقویت بیشتر قیمت کمک کرده است بطوریکه امروز صبح قیمت آن با ثبت ۱۰۴ دلار/ بشکه به بالاترین سطح ۱۴ ماهه گذشته صعود کرد و همچنان به نظر می رسد محرک خوبی برای افزایش بیشتر قیمت نفت باشد.

بنابراین برای امروز تا زمانی که قیمت نفت خام در بالای نرخهای ۱۰۲٫۸۸ و ۱۰۲٫۰۰ قرار دارد، روند صعودی با قدرت امتداد دارد و همانطور که در نمودار زیر می بینیم شکسته شدن سطح مقاومت ۱۰۲٫۸۲ ( خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی ) راه را برای افزایش قیمت در موج C تا ۱۰۵٫۵۵ هموار خواهد نمود.

همانطور که قبلا نیز گفتیم این موج افزایشی از سطح ۹۱٫۲۶ ( پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن ) شروع شده است و با توجه به پتانیسل صعودی قیمت از هم اکنون می بایست منتظر افزایش قیمت به ترتیب به سطوح ۱۰۵٫۵۵ ( خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی ) و ۱۰۷٫۲۷ ( خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی ) باشیم.

لازم به ذکر است که امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به نزدیکی سطح ۱۰۲٫۰۰می باشد و سطح حمایت مستحکم در اطراف این منطقه  قرار دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که مشخص است قیمت توانسته است که از سطح مقاومت ۱۰۷٫۱۹ دلار/ بشکه عبور کند و برای امروز پیش بینی می کنیم تا سطح ۱۰۹٫۵۱ دلار/ بشکه افزایش یابد. این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C که از سطح ۹۹٫۶۷ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) شروع شده قرار گرفته بود و مقاومت بعدی بر روی نرخ ۱۰۹٫۵۱ ( خط فیب ۱۰۰ درصدی ) تشکیل شده است.

هر چند با توجه به نا آرامی ها مصر ، روند قیمت نفت برنت فعلا به صعودی تبدیل شده است اما در نظر گرفتن امواج الیوت و احتمال تکمیل حرکت پنج موجی ، بعید به نظر می رسد که شاهد گسترش بیشتر موج افزایشی به سوی ۱۱۱٫۸۳ ( خط فیب ۱۲۳٫۶ درصدی ) باشیم.

برای امروز احتمال اینکه قبل از افزایش قیمت به سوی ۱۰۹٫۵۱ یک حرکت برگشتی و پول بک به اطراف سطح ۱۰۷٫۱۹ داشته باشیم نیز وجود دارد اما اگر قیمت به زیر سطح ۱۰۷٫۱۹ کاهش یابد و یکی دو ساعت زیر آن تثبیت شود موقتا سناریوی افزایشی را خنثی خواهد کرد که تنها در این صورت می تواند هدف ۱۰۵٫۷۵ ( خط فیب ۶۱٫۸ درصدی ) را نمایان می سازد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت