تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال بازار لندن

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا بهتر است که امروز منتظر شکسته شدن سطح ۱۰۴٫۱۲ ( بالاترین سطح روز گذشته ) بمانیم تا با اطمینان خاطر بیشتری وارد پوزیشن های خرید با حد سود ۱۰۵٫۵۵ شویم. همانطور که در نمودار زیر می بینیم قیمت نفت خام همچنان بالای سطح حمایت ۱۰۲٫۸۲ ( خط فیب ۱۰۰ درصدی از موج c) در نوسان است که این موج افزایشی همانطور که دیروز اشاره کردیم از سطح ۹۱٫۲۶ ( پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن ) شروع شده است.

اما یک نکته که می بایست نسبت به آن احتیاط کرد آنکه با توجه به نفوذ دیروز قیمت به زیر سطح ۱۰۲٫۸۲ و احتمال اینکه ممکن است حرکت پنج موجی از سطح ۹۳٫۶۸ ( پایین ترین سطح روز ۲۶ ژوئن ) تکمیل شود این احتمال نیز وجود دارد تا زمانیکه قیمت زیر سطح ۱۰۴٫۱۲ قرار دارد بار دیگر شاهد حرکات اصلاحی و برگشتی باشیم و در صورت نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۰۲٫۱۱ می تواند هدف ۱۰۰٫۵۲ ( کف موج ۴ و پایین ترین سطح روز ۳ جولای ) را مشخص سازد که می بایست نسبت به این حرکت تا زمانیکه قیمت نفت خام پایین سطح ۱۰۴٫۱۲ قرار دارد ، احتیاط کرد.  

یادآوری می شود که برای امروز بسته شدن قیمت نفت خام در بالای سطح ۱۰۴٫۱۲ ادامه روند صعودی را هموار خواهد کرد. بنابراین برای صعود قیمت نفت خام و رسیدن به هدف ۱۰۵٫۵۵ تثبیت قیمت در بالای نرخ ۱۰۴٫۱۲ دلار/ بشکه لازم است

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکانفت

برای قیمت نفت برنت دریای شمال هدف قبلی ۱۰۹٫۵۱ دلار/ بشکه تنها در صورت شکست سطح ۱۰۸٫۰۴ قابل دسترس خواهد بود در غیر این صورت می بایست در انتظار برگشت و اصلاح قیمت باشیم زیرا قیمت نفت برنت در اطراف سطح مقاومت ۱۰۷٫۱۹ چندان استوار به نظر نمی رسد.

این سطح مقاومت بر روی خط فیب ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی  C قرار دارد  که از سطح ۹۹٫۶۷ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن ) شروع شده است. هر چند دیروز شاهد شکست و افزایش قیمت به بالای این سطح مقاومت بودیم اما حرکتهای کاهشی متوالی قیمت نفت برنت از سطح ۱۰۸٫۰۴ ( بالاترین سطح روز گذشته ) اندکی قیمت را در حالت اشباع از خرید (Overbought) قرار داده است.

از این رو احتمال تکمیل حرکت پنج موجی از سطح از سطح ۹۹٫۶۷ وجود دارد که این می تواند منجر به برگشت قیمت به سوی سطح ۱۰۵٫۷۵ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی از موج C) گردد. در حرکت صعودی نیز همانطور که اشاره شد خریداران تنها در صورت نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۰۸٫۰۴ وارد خرید با هدف ۱۰۹٫۵۱ دلار/ بشکه خواهند شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت