تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا با توجه به اینکه حرکت اصلاحی و برگشتی از سطح ۱۰۴٫۳۱ دلار/ بشکه ( پایین ترین سطح روز ۱۱ جولای ) تکمیل شده است انتظار داریم که مجدد به سوی همین سطح یعنی سطح ۱۰۴٫۳۱ برگردد.

تحلیل و بررسی امواج الیوت در نمودار یک ساعته نشان می دهد که حرکت پنچ موجی قیمت که از سطح ۹۲٫۶۷ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن ) شروع شده کامل گردیده است و برای روزهای آتی پیش بینی می کنیم که قیمت به سوی ۱۰۱٫۸۰ ( بر روی خط فیب ۳۸٫۲ درصدی ) کاهش یابد.

در نمودار زیر مشاهده می شود که حرکت نزولی از سطح ۱۰۷٫۴۵ تقریبا به اندازه ۶۱٫۸ درصد از برخورد قیمت به سطح حمایت ۱۰۳٫۹۶ ( خط فیب ۲۳٫۶ درصدی ) را جبران کرده است و هر گونه حرکت برگشتی به سوی سطح ۱۰۷٫۴۵ تا حدودی بعید به نظر می رسد و برای امروز پیش بینی می کنیم که نفت خام سبک به سوی ۱۰۴٫۳۱ برگشت داشته باشد مگر آنکه قیمت بتواند به بالای ۱۰۷٫۴۵ افزایش یابد که آن وقت هدف بعدی دسترسی به منطقه ۱۱۰ دلار/ بشکه خواهد بود .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که در تصویر پایین ملاحظه می فرمائید قیمت با سطح مقاومت جدی ۱۰۹٫۵۱ دلار/ بشکه مواجه است و برای امروز انتظار داریم که قیمت به سوی سطح ۱۰۷٫۰۲ ( پایین ترین سطح روز ۱۱ جولای) نزدیک شود که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده است. 

کاملا در نمودار زیر مشخص است که قیمت نفت برنت در موج ۵ یعنی آخرین موج از چرخه پنج موجی افزایشی از سطح ۹۹٫۶۷ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن ) در حرکت است.  این چرخه در کل در موج بزرگ C تشکیل شده است و تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی براساس طول موج قبلی A نشان می دهد که سقف موج C می تواند در اطراف سطح ۱۰۹٫۵۱ ( سطح فیب ۱۰۰ درصدی ) باشد.

در امواج حرکتی که از پایین ترین سطح روز ۸ جولای شروع شده به شکل مثلث قطری (DiagonalTriangles) درآمده است که اغلب این الگو در انتهای چرخه پنج موجی شکل می گیرد. بنابراین تا زمانیکه قیمت در بالای سطح ۱۰۹٫۵۱ تثبیت نشده است برای امروز فرصت برای ورود به پوزیشن های فروش با هدف ۱۰۷٫۰۲ دلار/ بشکه فراهم است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت