تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا امروز پیش بینی می کنیم که قیمت به سوی ۱۰۷٫۴۵ دلار/ بشکه افزایش یابد و حتی ممکن است از این سطح عبور کند و تا منطقه ۱۰۹ بالا آید زیرا چنین به نظر می رسد که حرکت صعودی آغاز شده از سطح ۹۲٫۶۷ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن) گسترش بیشتری خواهد یافت.

کاملا مشخص است که حرکت اصلاحی آغاز شده از سطح ۱۰۷٫۴۵ ( بالاترین سطح روز ۱۱ جولای) در قالب الگوی مثلث (Triangle) تشکیل شده است که به عنوان الگوی ادامه دهنده مورد تایید قرار گرفته است و همچنین در نمودار زیر می بینیم که قیمت توانسته است به ضلع بالایی الگوی مثلث افزایش یابد.

تحلیل و بررسی امواج الیوت بیانگر آن است که قیمت نفت خام در موج آخر از چرخه پنج موجی قرار گرفته است که براساس محدوده رنج الگوی مثلث هدف ۱۰۹ و حتی بالاتر را نشانه گرفته است .

سطح حمایت بر روی نرخ ۱۰۶ تشکیل شده است و تنها شکست این سطح موجب نقض سناریوی بالا خواهد شد البته کاهش بیشتر قیمت به زیر ۱۰۴٫۶۵ موجب برگشت روند نزولی می شود.

بنابراین بازگشت قیمت نفت خام به ضلع بالای الگوی مثلث می تواند نشانه روند صعودی قیمت باشد و در موج (۵) یا موج (c) راه را برای افزایش بیشتر تا نرخ ۱۰۹ دلار/ بشکه هموار خواهد کرد که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در تحلیل قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت در اطراف سطح ۱۰۹٫۵۱ دلار/ بشکه به پیک یا سقف قیمتی خود برسد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و واگرایی منفی بوجود آمده در اندیکاتور RSI در نمودار یک ساعته تایید کرده است.

کاملا مشخص است که حرکت پنج موجی قیمت که از سطح ۹۹٫۶۷ ( پایین ترین سطح ۲۴ ژوئن) شروع شده است رو به اتمام است زیرا موج آخر یعنی موج ۵ بیش از حد انتظارات بازار عمل کرده است.

همچنین در چارت پایین می بینیم که این پنج موج خود به تنهایی یک موج بزرگ افزایشی C را تشکیل داده اند که این موج می تواند در محدوده نزدیکی سطح ۱۰۹٫۵۱ ( خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) به سقف خود برسد.

اندیکاتور RSI سیگنال واگرایی منفی صادر کرده است و این نشان می دهد که قیمت نفت برنت در این موج شانس کمتری برای گسترش به بالای ۱۰۹٫۵۱ دارد.

در حرکت صعودی نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۰۹٫۵۱ به منزله ی تایید شکست کامل این سطح نیست مگر آنکه قیمت به بالای سطح ۱۱۰ دلار/ بشکه افزایش یابد که آن وقت در سیکل صعودی قرار خواهد گرفت.  

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت