تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام آمریکا و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا انتظار داریم که قیمت امروز مجدد به سوی سطح حمایت ۹۴٫۶۵ دلار/ بشکه کاهش یابد و چنانچه این سطح شکسته شود راه برای کاهش بیشتر به سطح ۹۳٫۵۸ هموار خواهد شد.

این حرکت کاهشی که دیروز  از سطح ۹۷٫۱۷ شاهد آن بودیم هنوز تکمیل نشده است زیرا به باور ما از نظر تحلیل امواج الیوت این حرکت از سه موج در قالب موجهای  a , b , c  قرار خواهد گرفت که تا کنون فقط دو موج آن کامل شده است.

در نمودار زیر مشاهده می شود که موج a نتوانست به زیر سطح ۹۴٫۶۵ –  سطح فیب ۵۰ درصدی از موج نزولی (c) – کاهش یابد و موج کنونی b نیز در اطراف منطقه ۹۶ رو به اتمام است و سپس موج نزولی c شروع خواهد شد که می تواند یا قیمت نفت را دوباره به سوی سطح حمایت ۹۴٫۶۵ برساند یا تا سطح ۹۳٫۵۸ کاهش یابد.

همچنین در نمودار زیر تونل افزایشی را می بینیم که نشان می دهد حرکت نزولی کنونی قیمت مشابه همان حرکت کاهشی که در موج (b) از سطح ۹۴٫۶۹ به ۹۰٫۱۱ اتفاق افتاد می باشد.  

محدوده های مقاومتی نیز در سطح ۹۷٫۰۵ می باشد و تنها در صورت شکستس سطح ۹۷٫۱۷ موجب گسترش موج (c) تا سطح ۹۹٫۱۹ ( سطح فیب ۱۰۰ درصدی ) خواهد شد در غیر این صورت برای امروز براساس آنچه که در بالا گفتیم هدف اولیه این موج نزولی c سطح ۹۴٫۶۵ می باشد و در صورت عبور از این سطح، هدف بعدی سطح ۹۳٫۵۸ دلار/ بشکه خواهد بود که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام سبک آمریکا

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن همانطور که در نمودار پایین دیده می شود ،  چنین به نظر می رسد که قیمت در اطراف سطح ۱۰۵٫۵۰ دلار/ بشکه به سقف خود رسیده است و برای امروز ممکن است شاهد برگشت و اصلاح قیمت به سوی نرخهای پایین باشیم. تحلیل امواج الیوت نشان می دهد که حرکت سه موجی که از سطح ۹۶٫۷۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) شروع شده در حال نزدیک شدن به سقف یا پیک قیمتی خود می باشد که بسیار نزدیک به سطح مقاومت قوی و مستحکم ۱۰۶٫۰۱ –  سطح فیب ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c  – می باشد.

سطح مقاومت دیگری در نرخ ۱۰۶٫۰۴ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۱۱٫۷۹ به ۹۶٫۷۵ ) قرار دارد که به نظر ما هر گونه حرکت افزایشی در اطراف سطح مقاومت ۱۰۶٫۰۴ متوقف خواهد شد و دیروز نیز دیدیم که قیمت تا سطح ۱۰۳٫۸۹ اصلاح کرد و این حرکت اصلاحی هر چند کوچک بوده است اما نشانگر کاهش قدرت خریداران برای عبور قیمت نفت برنت از سطح ۱۰۶٫۰۴ می باشد. بنابراین قیمت نفت برنت به سقف خود رسیده است و برای امروز ممکن است شاهد برگشت و اصلاح قیمت به نرخهای پایین باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت دریای شمال