تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

خوب ، چنانکه دیروز اشاره کردیم شکسته شدن سطح مقاومت ۱۰۷٫۲۴ دلار/بشکه می تواند سطح مطلوب خریداران نفت باشد و این اتفاق دیروز افتاد و قیمت نفت خام سبک آمریکا را به بالای نرخهای ۱۰۸ کشاند.

همانطور که دیروز گفتیم ، شکست سطح مقاومت ۱۰۷٫۲۴ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی ) بسیار مهم است و برای امروز با شکسته شدن آن، قیمت تا سطح ۱۰۹٫۹۶ پیش خواهد رفت که این سطح همراستا با سطح فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی است که از سطح ۹۱٫۲۶ ( پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن ) شروع شده است.

از دیدگاه و بررسی امواج الیوت ، این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید بر روی خط فیب ۱۳۸٫۲ درصدی از موج صعودی (c) قرار داشت که شکسته شد و در واقع این موج بخشی از موج بزرگ و قدرتمند C – سومین موج از چرخه بزرگ موجی – می باشد که از سطح ۸۵٫۶۱ (پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل) افزایش قیمت داشته است.

بنابراین با شکسته شدن سطح ۱۰۷٫۲۴ مقاومت بعدی بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی است که در نرخ ۱۰۹٫۹۶ واقع شده است . لازم به ذکر است برای امروز چنانچه قیمت به زیر سطح حمایت ۱۰۷٫۲۴ کاهش یابد می بایست کمی احتیاط کرد زیرا تثبیت ۲ ساعته قیمت در پایین آن می تواند به منزله پایان روند صعودی تلقی شود .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای امروز در قیمت نفت برنت دریای شمال انتظار می رود سطح مقاومت ۱۰۹٫۰۱ دلار/ بشکه مانع از ادامه حرکت صعودی گردد و تنها شکسته شدن این سطح می تواند موجب صعود به سوی مقاومت بعدی یعنی سطح ۱۱۱٫۲۹ شود.

همانطور که در چارت زیر مشاهده می کنید این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی بزرگ C قرار دارد که از سطح ۹۹٫۳۵ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن) شروع شده است و در حقیقت این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۹۶٫۶۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) قیمت نفت برنت را تحت الشعاع خود قرار داده است.

به باور ما موج C  می تواند به اندازه طول موج قبلی A حرکت نماید و این بدان معناست که سقف قیمت نفت برنت احتمالا در اطراف سطح ۱۰۹٫۰۱ شکل خواهد گرفت البته اگر افزایش بیشتری داشته باشد حتی ممکن است هدف ۱۱۴٫۹۸ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی ) را نمایان سازد.

در هر صورت با توجه به اینکه موج C خود به پنج موج کوچکتر تقسیم شده است احتمال اینکه در اطراف سطح ۱۰۹٫۰۱  شاهد تشکیل پیک و سقف قیمتی باشیم وجود دارد در غیر این صورت از منطقه ۱۰۹٫۰۱ عبور خواهد کرد و تا سطح ۱۱۱٫۲۹ دلار/ بشکه افزایش می یابد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت