تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم با توجه به اینکه قیمت آن در منطقه اشباع از خرید  (overbought) قرار گرفته است و این موضوع را اندیکاتور RSI تایید کرده است قیمت آن به سوی سطح حمایت ۱۰۷٫۲۴ دلار/ بشکه کاهش یابد و چنانچه بتواند به زیر این سطح کاهش یابد راه را برای کاهش بیشتر به سوی ۱۰۵٫۵۵ هموار خواهد ساخت.

به باور ما موج بزرگ افزایشی C که از سطح ۹۱٫۲۶ ( پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن) شروع شده است ممکن است که در سطح ۱۰۹٫۳۲ ( بالاترین سطح روز ۱۹ جولای) به سقف خود رسیده باشد زیرا موج آخر یعنی موج (۵) خود به پنج موج کوچکتر تقسیم شده است و واگرایی منفی بوجود آمده در اندیکاتور RSI از کاهش احتمالی قیمت خبر می دهد.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که سطح حمایت بر روی نرخ ۱۰۷٫۲۴ ( خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C) تشکیل شده است و این احتمال وجود دارد که این سطح شکسته شود و قیمت در سرازیری قرار گیرد.

لازم به ذکر است که سطح مقاومت در نرخ ۱۰۹٫۹۶ ( خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) قرار دارد که مانع از افزایش بیشتر قیمت خواهد شد و اکنون کاملاً روشن شده است تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت مستحکم و قوی ۱۰۹٫۹۶ قرار دارد، چندان تمایلی برای خرید نفت وجود ندارد و می بایست منتظر شکسته شدن سطح حمایت ۱۰۷٫۲۴ دلار/ بشکه باشیم که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم با توجه به اینکه یک موج نزولی برگشتی در سطح ۱۰۹٫۱۸ دلار/ بشکه ( بالاترین سطح روز ۱۹ جولای) اتفاق افتاده است امروز قیمت آن سطح حمایت ۱۰۶٫۸۶ دلار/ بشکه را دوباره لمس کند. این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از افزایش ۹۹٫۳۵ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن) به ۱۰۹٫۱۸ تشکیل شده است.

در کل این حرکت کاهشی در میان مدت قیمت نفت برنت را تحت فشارهای نزولی قرار خواهد داد و حتی ممکن است در طی هفته های آتی قیمت را به زیر ۹۹٫۳۵ پایین بکشاند و در حقیقت حرکت افزایشی اخیر از سطح ۹۶٫۶۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) به ۱۰۹٫۱۸ صرفا یک حرکت اصلاحی تلقی می شود و برای امروز هر گونه حرکت افزایشی محدود به همین سطح ۱۰۹٫۱۸ دلار/ بشکه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت