تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

حرکت نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا که طی معاملات دیروز ادامه یافت ، سرانجام با شکستن سطح حمایت ۱۰۷٫۲۴ دلار/ بشکه به نرخهای پایین رسید و قیمت همچنان در محدوده زیر این سطح حمایت کلیدی در نوسان است .

همانطور که قبلاً نیز اشاره کرده بودیم، حرکت نفت تا زمانی که قیمت در زیر نرخ ۱۰۹٫۳۲ قرار دارد ، نزولی است و شکسته شدن سطح حمایت ۱۰۷٫۲۴ می تواند زمینه کاهش قیمت نفت خام به ۱۰۵٫۵۵ و در ادامه ۱۰۵٫۰۶ را هموار کند که این اهداف در نمودار زیر به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی مشخص هستند

در حقیقت این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج صعودی C قرار داشت و می دانیم که این موج افزایشی از سطح ۹۱٫۲۶ ( پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن) شروع شده بود و با شکسته شدن سطح حمایت ۱۰۷٫۲۴ حمایت بعدی بر روی نرخ ۱۰۵٫۵۵ ( خط فیب ۱۲۳٫۶ درصدی) می باشد. نمودار یک ساعته زیر کاملا به وضوح نشان می دهد که موج بزرگ C تکمیل گردیده است که این موضوع را حرکت نزولی روز گذشته قیمت نفت تایید کرده است.

به باور ما سطح ۱۰۵٫۵۵ سد چندان مستحکمی در برابر ریزش قیمت نیست و بررسی سطوح فیبوناچی از ۹۱٫۲۶ به ۱۰۹٫۳۲ هدفهای پایین تری بر روی نرخ ۱۰۵٫۰۶ ( خط فیب ۲۳٫۶ درصدی) را نشانه گرفته است و قرار گرفتن قیمت در زیر نرخ ۱۰۷٫۲۴ حرکت نزولی را به همراه خواهد داشت.

بنابراین چشم انداز روزانه حرکت نفت خام سبک آمریکا به نزولی تبدیل شده است و در این مسیر، هدف نزولی اولیه رسیدن قیمت به نرخ ۱۰۵٫۵۵ و بعد از آن ۱۰۵٫۰۶ دلار/ بشکه است که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

تحلیل روز گذشته برای قیمت نفت برنت دریای شمال همچنان به وقت خود پایدار است و همچنان انتظار داریم که قیمت آن تا سطح ۱۰۶٫۸۶ دلار/ بشکه کاهش یابد زیرا هنوز خیلی زود است که حرکت کاهشی آغاز شده از سطح ۱۰۹٫۱۸ ( بالاترین سطح روز ۱۹ جولای) را تمام شده بدانیم.

همانطور که در نمودار زیر می بینید چرخه پنج موج افزایشی قیمت که از سطح ۹۹٫۳۵ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن) شروع شده بود کامل شده است و پیش بینی می کنیم در مدت زمان مشخصی کل این حرکت افزایشی را از دست دهد و به نرخهای پایین برگردد.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی هدف اولیه ۱۰۶٫۸۶ که بر روی سطح فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار گرفته را نشان می دهد که در صورت شکست این سطح راه برای کاهش بیشتر به سوی ۱۰۵٫۴۲ ( خط فیب ۳۸٫۲ درصدی) هموار خواهد شد.

البته فعلا مشخص نیست که قیمت نفت برنت چطور  به سطح ۱۰۶٫۸۶ می رسد اما به باور ما یا به صورت حرکت شدید نزولی خواهد بود یا به صورت حالت زیگزاگی شکل و  این امر بزودی محقق خواهد شد.  بنابراین در امتداد حرکت نزولی فعلی ، که از سطح ۱۰۹٫۱۸  ادامه یافته است، هدف ۱۰۶٫۸۶ دلار/ بشکه را نمایان می کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت