تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

عبور روز گذشته قیمت نفت خام سبک آمریکا به زیر سطح حمایت ۱۰۵٫۰۶ دلار/ بشکه نشانه ای از شروع حرکت نزولی است و برای امروز پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۱۰۲٫۴۲ کاهش یابد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

حرکت کاهشی روز چهارشنبه تاییدی در جهت استمرار روند نزولی آغاز شده از سطح ۱۰۹٫۳۲ ( بالاترین سطح این چند روزه اخیر) می باشد و حتی ممکن است در میان مدت ( طی ۲ الی ۴ هفته ) قیمت در این مسیر کاهشی به زیر سطح ۹۱٫۲۶ ( پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن ) کاهش یابد.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی از افزایش ۹۱٫۲۶ به ۱۰۹٫۳۲ نشان می دهد که هر چند حمایت در منطقه ۱۰۵٫۰۶ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی ) تشکیل شده است اما به باور ما این سطح نمی تواند در برابر ریزش قیمت ایستادگی کند و به احتمال زیاد از نظر تحلیل تکنیکال فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر قیمت نفت تحمیل خواهد شد.

بنابراین تا زمانی که نشانه آشکار از افزایش قیمت نفت ندیده ایم همچنان توصیه معاملاتی ما برای نفت فروش است و هدف اولیه ۱۰۲٫۴۲ دلار/ بشکه می باشد و در چنین وضعیتی که شاهد شکسته شدن سطوح حمایت هستیم فروشندگان با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در قیمت نفت برنت دریای شمال اکنون برای امروز پیش بینی می کنیم قیمت به سوی سطح حمایت ۱۰۵٫۸۸ دلار/ بشکه کاهش یابد و با شکسته شدن این سطح راه برای کاهش بیشتر نفت برنت تا هدف ۱۰۴٫۷۰ هموار خواهد شد. در صورت حصول به سطح حمایت ۱۰۵٫۸۸، هدف بعدی در نرخ ۱۰۴٫۷۰ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی نمایان خواهد شد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از حرکت اصلاحی و افزایشی ۹۹٫۶۷ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن ) به ۱۰۹٫۷۲ ( بالاترین سطح روز ۱۶ جولای) تشکیل شده است که موقتا مانع از کاهش قیمت به سوی خط فیب ۵۰ درصدی بر روی نرخ ۱۰۴٫۷۰ شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی سطوح فیبوناچی قیمت نفت برنت توانسته است که به زیر سطح حمایت ۱۰۷٫۳۵ ( بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) کاهش یابد و حرکت برگشتی اخیر به سوی این منطقه را کامل کرده است و از این رو از هم اکنون زمینه برای کاهش به سوی ۱۰۵٫۸۸ هموار شده است.

لازم به ذکر است سطح مقاومت بر روی نرخ ۱۰۷٫۳۵ قرار دارد و چنانچه این سطح شکسته شود چندان انتظار افزایش قیمت را نداریم زیرا مقاومت بعدی بر روی نرخ ۱۰۸ دلار/ بشکه قرار خواهد گرفت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت