تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

نمودار پایین تغییرات قیمت نفت خام سبک آمریکا در تایم فریم یک ساعته را نمایش می دهد . همان طور که مشاهده می کنیم، نوسان قیمت در یک کانال نزولی قرار گرفته و در معاملات این هفته قیمت پس از برخورد به سطح بالایی کانال، با کاهش مواجه شده است.

از ابتدای این هفته فشارهای نزولی بر قیمت نفت موجب کاهش قیمت شده و برای امروز پیش بینی می کنیم که این حرکت اصلاحی و بازگشتی که از سطح ۱۰۴٫۰۸ دلار/ بشکه ( پایین ترین سطح روز گذشته ) بوجود آمده در اطراف سطح مقاومت ۱۰۶ پایان یابد و مجدد تحت فشارهای نزولی به سوی ۱۰۲٫۹۶ قرار گیرد.

در نمودار زیر مشخص است که ضلع بالایی خط روند کانال نزولی به عنوان مقاومت قیمت عمل کرده است که از سطح ۱۰۹٫۳۲ تا کنون قیمت در درون آن در نوسان بوده است. بررسی امواج الیوت نشان می دهند که حرکت برگشتی و اصلاحی صرفا در موج ۲-۳ شکل گرفته است و با تکمیل این موج از هم اکنون می بایست در انتظار موج نزولی قوی ۳ -۳ باشیم.

همچنین تحلیل سطوح فیبوناچی و حرکت افزایشی از سطح ۹۲٫۶۷ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن) بیانگر آن است که قیمت توانسته است که براحتی به زیر سطح ۱۰۵٫۳۹ برسد که این سطح بر روی خط فیب ۲۳٫۶ درصدی تشکیل شده است و اصلاح روز گذشته نیز فقط در جهت برگشت و لمس این سطح می باشد که البته دوام چندانی نخواهد داشت و همانطور که اشاره کردیم از هم اکنون هدف ۱۰۲٫۹۶ را نشانه گرفته است.

لازم به ذکر است که تنها در صورت شکست سطح مقاومت ۱۰۶٫۲۰ موجب شکل گیری شانه سمت راست ( از الگوی سر و شانه یا Head – and – Shoulders ) می شود. بنابراین تا زمانیکه قیمت در زیر سطح مقاومت ۱۰۶ در نوسان است راه برای کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح ۱۰۲٫۹۶ دلار/ بشکه هموار است که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که در نمودار زیر می بینیم پیش بینی می کنیم که قیمت آن دوباره به سطح ۱۰۶٫۲۵ دلار/ بشکه ( پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) کاهش یابد و به باور ما هنوز خیلی زود است که حرکت کاهشی که از سطح ۱۰۹٫۷۲ ( بالاترین سطح اخیر) شروع شده است را تمام شده بدانیم.

از نظر تحلیل تکنیکال ، مدت و طول این حرکت نزولی تاییدی در جهت حرکت نزولی برگشتی از موج افزایشی می باشد که قبلا از سطح ۹۹٫۶۷ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن) آغاز شده بود و به باور ما قیمت نفت برنت حداقل می تواند نیمی از این موج افزایشی را به سطوح پایین برگشت نماید.

تا بدین لحظه نوسانات نزولی قیمت در تونل کاهشی در نوسان بوده است و ضلع بالایی خط روند کانال در نرخ ۱۰۸٫۳۰ به عنوان مقاومت قیمت قرار دارد و تنها نفوذ قیمت به بالای این سطح سناریوی نزولی را با چالش مواجه می سازد. بنابراین برای امروز کاهش قیمت به زیر سطح ۱۰۷٫۳۵ اولین نشانه از روند نزولی خواهد بود که می تواند قیمت نفت برنت را حداقل تا سطح ۱۰۶٫۲۵ و بعد از آن تا سطح ۱۰۵٫۸۸ دلار/ بشکه پایین بکشاند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت